شناسه خبر : 7136

سالانه ۵۰۰ نفر در شاهرود از سوی تأمین اجتماعی بازنشست می‌شوند

سالانه ۵۰۰ نفر در شاهرود از سوی تأمین اجتماعی بازنشست می‌شوند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۰ نفر بیمه‌شدگان اجباری در شاهرود به لیست اضافه شدند، افزود: این در شرایطی است که هرماه ۳۵ تا ۵۰ نفر و سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در شاهرود از سوی تأمین اجتماعی بازنشست می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، امیرحسین امیر حسینی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود ضمن بیان اینکه با توجه رکود بازار و شرایط حادی که تحریم‌ها ایجاد کرده بود توقع می‌رفت که سال گذشته در بحث بیمه‌شدگان اجباری دارای کاهش باشیم، ابراز داشت: خوشبختانه با مدیریت خوب و با شرایطی که تسهیلات ایجاد کرد هیچ کاهش بیمه‌شدگان اجباری مانند کسانی که لیست بیمه برای آن‌ها رد می‌شود، در شاهرود گزارش نشده است.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۳۰۰ نفر بیمه‌شدگان اجباری در شاهرود به لیست اضافه شدند، افزود: این در شرایطی است که هرماه ۳۵ تا ۵۰ نفر و سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در شاهرود از سوی تأمین اجتماعی بازنشست می‌شوند لذا در بحث بیمه‌شدگان اجباری روند کاهش را شاهد نیستیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود بابیان اینکه معمولاً رکود باعث تعطیلی واحدها می‌شود و متقاضیان به سمت بیمه بیکاری می‌روند، ابراز داشت: نسبت به سال گذشته بیمه بیکاری نه تنها افزایش نداشتیم بلکه پنج درصد مقرری بیمه بیکاری کاهش داشت.

امیر حسینی در ادامه تصریح کرد: افزایش مقرری‌ بگیران تأمین اجتماعی و کاهش بیمه بیکاری نشان می‌دهد که با توجه به تحریم و شرایط حاکم بر بازار واحدهای شهرستان توانستند به‌نوعی از این رکود خارج شوند و بنابراین تعطیلی واحد برگ اصلاً در شاهرود گزارش نشده است.

وی بابیان اینکه شاهرود بالاترین پرداختی تسهیلات روستایی و عشایری و مشاغل در کل استان سمنان دارد و موفق به کسب رتبه نخست را در استان شده است، افزود: در بخش مشاغل خانگی سال گذشته ۷۰۶ پرونده به بانک‌ها معرفی و از این تعداد به تعداد ۴۱۸ پرونده مبلغ ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اشتغال ۴۳۴ نفر پرداخت‌شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود بابیان اینکه در بخش تسهیلات روستایی و عشایری ۳۵۶ طرح منعقد شد، تصریح کرد: ۶۲۶ میلیارد و ۴۵۶ هزار ریال تسهیلات روستایی و عشایری در شاهرود پرداخت شد که این تسهیلات برای ۷۴۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

ارسال نظر