شناسه خبر : 7120

برای زائران حج تمتع و بار آن‌ها تمهیدات لازم بیمه‌ای اندیشیده شد

برای زائران حج تمتع و بار آن‌ها تمهیدات لازم بیمه‌ای اندیشیده شد

علیرضا رشیدیان گفت: درعین پوشش بیمه‌ای زائران، برای مواردی که بار زائران هم دچار خسارت می‌شود تمهیدات ویژه‌ای برای این امر دیده شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل میزان، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت درخصوص تمهیدات بیمه‌ای اندیشیده شده برای خسارت وارده به بار زائران گفت: در رابطه با بیمه زائران و بار آن‌ها تمهیدات لازم طبق قرارداد با بیمه ایران اندیشیده شده و مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: در مواردی که خسارت‌هایی به بار زائران در پرواز‌های ورودی به عربستانی روی دهد، تمهیداتی اندیشیده شده در قرارداد بیمه‌ای مورد توجه قرار گرفته  تا نسبت به جبران آن اقدام شود.

رشیدیان تصریح کرد: بر این مبنا امسال مقرر شد در صورت آسیب به بار زائران یا مفقودی ساک و چمدان آنها، هزینه خسارت مربوطه بعد از تایید مسئول منطقه و محاسبه ارزش آن در ایران و در زمان بازگشت زائر پرداخت شود.

وی با اشاره به افزوده شده یک متمم به قرارداد بیمه‌ای در موضوع بار حجاج افزود: در واقع برای آنکه زائر در جریان این سفر به دلیل مفقود شدن ساک و لوازم شخصی، دچار مشکل نشود، برنامه ریزی شد و طبق این متمم بعد از تایید مفقودی ساک توسط ستاد منطقه، ۱۰۰ ریال به صورت علی الحساب به زایر برای خرید وسایل شخصی مفقود شده داده می‌شود تا چمدان او مشخص شود.

ارسال نظر