نبود بیمه مناسب، یکی از مشکلات تعمیرکاران خودرو است

نبود بیمه مناسب، یکی از مشکلات تعمیرکاران خودرو است

نبود بیمه مناسب و عدم جانمایی برای اشتغال، از مشکلاتی است که اینروزها تعمیرکاران ایلامی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که لزوم همکاری ارگان‌ها در این امر به وضوح دیده می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، بیمه نبودن تعمیرکاران خودرو یکی از مشکلاتی است که این روزها به یک معضل برای صنف مکانیکان اتومبیل تبدیل شده است. این در حالی است که طی سال‌های اخیر وعده‌هایی نیز از سوی اتحادیه تعمیرکاران در خصوص واگذاری زمین جهت ساخت تعمیرگاه به این صنف داده شده ولی تاکنون هیچ یک از این وعده‌ها عملی نشده و این صنف با مشکلات عدیده‌ای از جمله گرانی قطعات، اجاره و... مواجه است که ادامه این روند ممکن است به تعطیلی برخی از تعمیرگاه‌های شهر ایلام و بیکار شدن این قشر منجر شود.

عمده مشکلات تعمیرکاران

یکی از تعمیر کاران ایلامی گفت: چندین بار به تامین اجتماعی جهت تعیین تکلیف وضعیت بیمه مراجعه کرده‌ایم ولی متاسفانه در جواب می‌گویند شما به‌عنوان کارفرما محسوب می‌شوید و در صورت تمایل به صورت آزاد می‌توانید بیمه تامین اجتماعی را پرداخت کنید.

وی افزود: پرداخت بیمه تامین اجتماعی به صورت آزاد بیش از ۴۰۰ هزار تومان است و با توجه به هزینه‌های دیگر از قبیل خرید قطعات، اجاره بها، اخذ هزینه‌های سالیانه تمدید مجوز و مالیات توان پرداخت هزینه گزاف بیمه را نداریم.

این تعمیرکار ایلامی ادامه داد: طی سال‌های گذشته اتحادیه وعده داد که زمین‌هایی جهت ساخت تعمیرگاه به تعمیرکاران واگذار می‌شود که بی‌شک تحقق این امر کمک قابل توجهی به این صنف محسوب می‌شود اما این مهم تاکنون محقق نشده و حدود ۱۰ سال است تنها در حد یک وعده باقی مانده است.

تعمیرکاران مشمول معافیت حق بیمه نیستند

بهزاد فیض الهی روابط عمومی تامین اجتماعی استان ایلام گفت: برخی فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و فنی شامل مشمول معافیت حق بیمه سهم کارفرما نمی‌شود که صنف تعمیرکاران از این دست فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این مشاغل توسط مجلس و دولت مصوب شده و جزو مشاغل پردرامد به حساب می‌آیند، گفت: تامین اجتماعی تنها مشاغلی که به عنوان مشاغل کم درامد مصوب شده‌اند را شامل معافیت حق بیمه می‌داند.

لزوم همکاری ارگان‌ها برای اختصاص زمین

علی‌‌حسین عبدالهی رئیس اتحادیه مکانیکان ایلام نیز در خصوص واگذاری زمین به خبرنگار فارس گفت: دو منطقه چشمه بید و ششدار جهت ساخت مغازه برای مکانیکان در نظر گرفته شده ولی تاکنون زمین مناسب خریداری نشده است.

وی افزود: جهت خرید زمین نیاز است مسوولان منابع طبیعی نیز همکاری داشته باشند تا بتوانیم زمین مورد نظر را با قیمت مناسب خریداری کنیم اما این امر تاکنون محقق نشده است و در حال پیگیری این مهم هستیم.

ارسال نظر