شناسه خبر : 7100

شرکت بیمه‌گر میزان خسارت کشتی شباهنگ را تا چند روز آینده اعلام می‌کند

شرکت بیمه‌گر میزان خسارت کشتی شباهنگ را تا چند روز آینده اعلام می‌کند

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه خدمه کشتی شباهنگ امشب وارد کشور می‌شوند، گفت: در حال حاضر گفته می‌شود دلیل این سانحه آبگرفتگی است اما تا زمانی که با پرنسل و خدمه کشتی مصاحبه نشود و شواهد و قرائن بررسی نشود نمی‌توان علت دقیق سانحه و دلیلی که باعث غرق شدن این کشتی شده را اعلام کرد.

به گزراش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، علیرضا خجسته درباره آخرین وضعیت خدمه کشتی شباهنگ اظهار داشت : طبق آخرین اخبار خدمه این کشتی مغروقه امشب وارد کشور خواهند شد اما تاریخ دقیق را مرجع رسمی و مالک کشتی باید اعلام کند.

وی درباره بیمه این کشتی گفت: معمولا اغلب شناورهای کشورمان بیمه هستند و پرداخت هزینه بیمه یک روند اداری دارد که باید این روند طی شود.

  مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی با اشاره به دلیل غرق شدن کشتی شباهنگ اظهار داشت: در حال حاضر گفته می‌شود دلیل این سانحه آبگرفتگی است اما تا زمانی که با پرنسل و خدمه کشتی مصاحبه نشود و شواهد و قرائن بررسی نشود نمی توان علت دقیق سانحه و دلیلی که باعث غرق شدن این کشتی شده را اعلام کرد.

 خجسته درباره میزان خسارت براورد شده گفت: ارزش روز شناور هنوز تعیین نشده است و ارزش بار را هم گمرک باید اعلام کند در مجموع میزان خسارت را تا چند روز آینده مالک کشتی و شرکت بیمه اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بار کشتی آلایندگی نداشته و بنابراین تا این لحظه گزارشی از آلودگی دریایی اعلام نشده است.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی افزود: مالک کشتی و بیمه تصمیم می گیرند که چه شرکتی و به چه نحوی موضوع آزادسازی این مغروقه را انجام دهد و آن را از آب بیرون بکشد. هم شرکت ایرانی و هم شرکت‌های روس و آذری می‌توانند اقدام به این کار کنند.   

کشتی شباهنگ متعلق به بخش خصوصی کشورمان  روز گذشته در آب‌های آذربایجان غرق شد. این کشتی حامل 900 تن کاشی و سرامیک بود که از بندر انزلی کشورمان به مقصد بندر مخاج قلعه روسیه در حرکت بود.پ

ارسال نظر