شناسه خبر : 7050

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی؛

سیاستگذاری‌های بخش درمان تامین اجتماعی نیازمند بازنگری است

سیاستگذاری‌های بخش درمان تامین اجتماعی نیازمند بازنگری است

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: درمان سازمان تامین اجتماعی در استراتژی کلی نحوه توزیع خدمات و هم در فرآیندهای حاکم و برنامه‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم نیاز به بروزرسانی و بازنگری دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، حمید داستانی (مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی) با اشاره به تامین سلامت به عنوان یکی از اساسی‌ترین مسئولیت‌های تأمین اجتماعی، اظهار داشت: در نظام تأمین اجتماعی ایران به این مقوله توجه خوبی شده است و خدمات شایانی به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود اما نکته مهم در این خصوص میزان کارآمدی این خدمات است. علاوه بر این ماهیت خدمات بیمه‌ای، اقتصادی بودن آن را اقتضا می‌کند و عدالت در توزیع و دسترسی به این خدمات از حقوق مسلم بیمه‌شدگان است.

وی با بیان اینکه سیستم فعلی درمان به منظور تأمین سه هدف عمده عدالت‌مندی، کارآمدی و اقتصادی بودن نیاز به بازنگری و به‌روزرسانی دارد، تاکید کرد: در سال‌های گذشته تلاش‌های چشمگیری در حوزه درمان بویژه در خصوص کارآمدی و اثربخشی صورت گرفته و اقدامات چشمگیر در حوزه‌های مختلف نظیر هتلینگ، توسعه IT و زیرساخت‌های الکترونیک زمینه خدمات قابل ملاحظه و کارآمدی را فراهم کرده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: آنچه که به طور واضح به چشم می‌خورد عدم کفایت و برخورداری کلیه بیمه‌شدگان و عدم تکافوی منابع به منظور پاسخگویی تأمین‌کنندگان به نحوی است که الزامات بیمه‌شدگان را بطور کامل تأمین نماید. درمان سازمان هم در استراتژی کلی نحوه توزیع خدمات و هم در فرآیندهای حاکم و برنامه‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم نیاز به بروزرسانی و بازنگری دارد تا بتواند بهره‌وری مناسب از منابع، کارآمدی، عدالتمندی و رضایت بیمه‌شدگان را به نحو مطلوب‌تری فراهم نماید.

داستانی با اشاره به اینکه توجه به بهداشت و پیشگیری بویژه در پیشگیری از حوادث ناشی از کار، توسعه فرهنگ خودمراقبتی و بهداشت روان یکی از زمینه‌هایی است که می‌تواند بهره‌وری و کارآمدی سازمان تامین اجتماعی را فراهم کند، گفت: در عین حال کنترل بیماری‌های مزمن به منظور پیشگیری از پیشرفت و ایجاد عوارض برگشت‌ناپذیر که منجر به از کارافتادگی و افزایش هزینه‌ها و تعهدات سازمان تأمین اجتماعی می‌شود، می‌تواند به سازمان کمک شایانی کند.

او در پایان خاطرنشان کرد: تأثیر کمیت و کیفیت بهره‌مندی از خدمات متوسط بیمه‌شدگان و تأثیر آن در مزایای بیمه‌ای، تأثیر کمیت و کیفیت خدمات توسط تأمین کنندگان و تأثیر آن در تعاملات فی مابین، بروزرسانی شیوه‌های کنترل و نظارت با استفاده از روش‌های علمی و تجارب موفق بین‌المللی، ایجاد نظام ارجاع با استفاده مناسب از ظرفیت‌ درمان‌های ملکی و غیرملکی سازمان، استقرار مدیریت علمی و کارآمد کردن سیستم‌های مدیریتی به منظور مدیریت بهینه منابع و توجه به اقتصاد درمان و ارائه یا خرید خدمات با هزینه‌های کمتر و رضایتمندی بیشتر از جمله مواردی است که موجب رضایتمندی بیمه‌شدگان و کاهش مشکلات سازمان تامین اجتماعی و بهبود وضعیت درمان کشور خواهد بود. به هر حال سیاستگذاری‌های بخش درمان تامین اجتماعی نیاز به بازنگری جدی دارد.

ارسال نظر