شناسه خبر : 7021

فروش نرفتن سهام دولتی دربیمه البرز امری عادی است

فروش نرفتن سهام دولتی دربیمه البرز امری عادی است

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: نوسانات موجود در بازارسرمایه کاملا طبیعی است ودر سهم‌های بزرگ حبابی وجود ندارد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "حامد فلاح جوشقانی" درگفت وگو با چابک آنلاین گفت: نوسانات بازاردرکوتاه مدت امری طبیعی است، زیرا این نوسانات در ذات بازارسرمایه است .

وی ادامه داد: در هفته های اخیر، یکسری هیجانات در بازاررخ داده وافزایش قیمت برروی سهم های متفاوت  وجود داشته اما این، به این معنی نیست که بازارحباب دارد، اصلاح دارد و روند اصلاحیه در بازار امری کاملا طبیعی است.

این کارشناس بازارسرمایه بیان کرد:رشدهای بسیاری به وجود آمده و حتی  شاخص اصلاحاتی هم داشت  اما در سهم های بزرگ حبابی وجود ندارد و بازارروند خوبی را درپیش گرفته است.

جوشقانی گفت: موافق اینکه در بازار حباب وجود دارد نیستم و این بالا و پائین شدن ها جزء لاینفک بازار است.

وی افزود: در بازاری که روزی 2 هزار میلیارد تومان معامله انجام می شود،خریداران بسیاری وجود دارد واینکه یک نظر قطعی درمورد همه سهم ها داده شود درست نیست واین نظریه که سهامداران عمده مایل به فروش سهم خود در بازار نیستند غیرمنطقی است.

این کارشناس بازارسرمایه دلیل به فروش نرفتن سهام دولتی شرکت بیمه البرز را امری عادی عنوان کرد و گفت: این مسئله طبیعی است زیرا ابتدای کاراست و یکسری محدودیت هایی برای همه شرکت ها وجود دارد.

جوشقانی بیان کرد: درگذشته، این نوع سهام را صندوق های بازنشستگی و بانک ها خریداری می کردند، که توسط دولت یکسری محدودیت ها برای آنها گذاشته شده است.

وی به فروش سهام شرکت بیمه البرز ابراز خوش بینی کرد وگفت که عدد این سهم بسیار بزرگ است و تصمیم گیری برای بنگاه ها برای خرید همچین سهم بزرگی سخت است.

این کارشناس بازارسرمایه بیان کرد: هرگاه وضعیت پایداری در اقتصاد ایجاد شود، سرمایه ها هم در بازارسرمایه به فروش می روند.

ارسال نظر