شناسه خبر : 7006

تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خواف ۱۲ درصد افزایش یافت

تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خواف ۱۲ درصد افزایش یافت

تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در شهرستان خواف با ۱۲ درصد افزایش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر در سه ماه نخست پارسال به ۶ هزار و ۱۰۰ نفر در مدت مشابه امسال رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس شعبه تأمین اجتماعی خواف مهمترین علت این افزایش را اطلاع رسانی و تبلیغ در زمینه مزایای برخورداری از بیمه تأمین اجتماعی در این شهرستان ذکر کرد.

محمد شریفی مند روز یکشنبه به مناسبت هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی به خبرنگار ایرنا گفت: ماهیانه ۲۵ میلیارد ریال برای مستمری و هزینه‌های خدمات کوتاه مدت درمانی توسط تأمین اجتماعی در شهرستان خواف پرداخت می‌شود.

وی دفاع از حقوق کارگران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی را از رویکردهای مهم این شعبه ذکر کرد و افزود: برای این منظور طی یک سال گذشته هشت هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی این شهرستان انجام شده و نسبت به تخطی‌های قانونی کارفرمایان نیز تذکرات لازم داده شده است.

وی اظهار داشت: احداث درمانگاه تأمین اجتماعی خواف در زمینی به وسعت چهار هزار مترمربع و زیربنای دو هزار و ۲۰۰ متر مربع با بخش‌های دندانپزشکی، مامایی، تزریقات و پانسمان از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال اجراست که مهر ماه امسال تکمیل می‌شود و با بهره برداری از آن زمینه جذب ۴۵ نیروی انسانی شامل پزشکان عمومی و متخصص و دندانپزشک و کادر درمانی فراهم می گردد.

هم اکنون ۲۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در دو هزار و ۱۳۰ کارگاه و واحد تولیدی شهرستان خواف زیرپوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار دارند.

۲۵ لغایت ۳۱ تیر ماه هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی نامگذاری شده است.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری خواف در ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

ارسال نظر