شناسه خبر : 7005

بیمه دی از چاه زیان انباشته درآمد/مشکل نقدینگی بیمه دی مربوط به قرارداد درمان بنیاد شهید و امورایثارگران است

بیمه دی از چاه زیان انباشته درآمد/مشکل نقدینگی بیمه دی مربوط به قرارداد درمان بنیاد شهید و امورایثارگران است

مدیر عامل شرکت بیمه دی اعلام کرد: شرکت بیمه دی بعد از ۵ سال از چاه زیان انباشته درآمده و در مسیر سوددهی قرار گرفته است.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، محمدرضا کشاورز در مجمع عمومی سالیانه شرکت بیمه دی در جمع سهامداران این شرکت بیمه ای گفت: از لحاظ بیمه گری شرکت بیمه دی در پایان سال ۱۳۹۷ توانست شرکت سوم بازار بیمه کشور و دومین شرکت در بین شرکت های بیمه ای خصوصی باشد،هرچند که اعتقادی به استراتژی سهم بازار ندارم.!

وی،اظهار کرد: عملیات بیمه گری شرکت در دو حوزه شکل گرفت و بیمه دی مانند همه شرکت های بیمه جنرالی که در کشور فعالیت می کنند یک عملکرد بودجه ای در سایر رشته های بیمه ای دارد که عملکرد خوبی را محقق کرده و یک عملکرد خاص هم در حوزه بیمه گری طرح جبران، قرارداد بنیاد شهید و امور ایثارگران کشوردارد.

کشاورز افزود: تمام خسارت های شرکت که اعلام شده به صورت کامل ضبط شده و حجم زیادی از خسارت ها پرداخت شده است .

مدیرعامل شرکت بیمه دی گفت: مشکل نقدینگی که  شرکت بیمه دی در حال حاضر دارد، ناشی از قرارداد درمان بنیاد شهید و امورایثارگران است.

وی ادامه داد: این قرارداد از ابتدای مهرماه ۹۶ با نام  طرح جبران یک شروع شد و حجم کل قرارداد و تولید حق بیمه آن پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و مبلغی  که تا کنون سررسید شده ، چهار هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان است و ۵۶ درصد از سهم سررسید شده حق بیمه قرارداد، وصول  شده است.

مدیرعامل بیمه دی گفت : ۹۰ درصد از این قرارداد، قرارداد اتکایی با بیمه مرکزی است.

کشاورز گفت: تعداد مراجع درمانی طرف قرارداد کمتر شده و  از لحاظ کشف تقلب و تخلف،موارد خوبی هم شناسایی شد و بنیاد با شرکت بیمه دی در زمینه کشف تقلب، همکاری نزدیک دارد.

مدیرعامل شرکت بیمه دی اظهار کرد:چند متغیر کلان اقتصادی براین قرارداد تاثیر دارد که یکی از این متغیرها ارز، در زمینه دارو و تجهیزات است و دیگری هم تورم، در حوزه بهداشت و درمان و تعرفه ای که هیئت وزیران  برای اجرا مصوب می کند.

وی، گفت: اگربتوان  منابع نقدینگی این قرارداد را  زودی جذب کرد  بیمه دی به سود خوبی خواهد رسید زیرا یک درصد این قرارداد ۳۰ میلیارد تومان سود تولید می کند اما به  دلیل مشکلات اقتصادی و شرایط خاص اقتصادی که در کشور وجود دارد دولت در تامین منابع این قرارداد دچار مشکل شده است.

ارسال نظر