شناسه خبر : 6998

پرداخت خسارت پسته داران متضرر به طور کامل منتفی شد

پرداخت خسارت پسته داران متضرر به طور کامل منتفی شد

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: با توجه به وقوع سیل در کشور پرداخت خسارت پسته داران متضرر به طور کامل منتفی شد و به علت محدودیت منابع مالی تنها بخشی از این خسارات پرداخت خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از راه آرمان، سید مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان در ارتباط با پرداخت خسارات وارد آمده به محصول پسته کشاورزان گفت: سال قبل اقداماتی از طریق صندوق بیمه کشاورزی برای جبران خسارات کشاورزان انجام شد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان  اظهار داشت: بر اساس مصوبه یکی از جلسات مقرر شد کمیته ای جهت بررسی علت این خسارات با حضور نمایندگان سازمان هواشناسی، جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات پسته برگزار گردد.

طبیب زاده افزود: کمیته مذکور ضمن بررسی دقیق علت خسارات وارد آمده به محصول پسته کشاورزان را تغییر ناگهانی دما اعلام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان بیان کرد: اقدامات لازم انجام شد تا خسارت کشاورزان مشمول بیمه کشاورزی شود و نهایتا پرداخت گردد متاسفانه در همان برهه زمانی سیل در کشور خسارات زیادی به وجود آورد و از همین رو به علت محدودیت منابع خسارتی به کشاورزان پرداخت نشد.

وی  یادآور شد: اخیرا جلسه ای با حضور نمایندگان استان کرمان در مجلس، اتاق بازرگانی، فعالان صنعت پسته و مسئولین تامین خسارات برگزار گردید و مقرر شد بخشی از این خسارت پرداخت گردد.

طبیب زاده عنوان کرد: از آن جا که منابع مالی محدود هستند بنابراین توان پرداخت کل خسارت را نداریم اما امیدوار هستیم بخشی از آن پرداخت شود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان در ارتباط با وضعت کنونی پسته امسال ابراز داشت: با توجه به شرایط جوی پیش آمده به طور قطع نمی توان در ارتباط با وضعیت پسته امسال اظهار نظر کرد البته از لحاظ کمی وضعیت پسته در سال جاری به مراتب بهتر از سال گذشته است اما وضعیت کیفی آن نیازمند گذر زمان بیشتری است.

وی در خاتمه تاکید کرد: در سال جاری نسبت به سال گذشته وضعیت تولید پسته در استان خوب است اما این وضعیت باید به گونه‌ای مدیریت شود که آسیب و ضرری متوجه کشاورزان و صادرکنندگان نشود.

 

ارسال نظر