شناسه خبر : 6997

صنعت بیمه استعداد تحول و دیجیتالی شدن را دارد

صنعت بیمه استعداد تحول و دیجیتالی شدن را دارد

مدیرعامل بیمه سامان رسیدن به ضریب نفوذ ٧ درصدی را حمایت از استارت آپ‌ها عنوان کرد و گفت: صنعت بیمه استعداد دیجیتالی شدن و تحول دیجیتال را دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایبنا، احمدرضا ضرابیه مدیرعامل بیمه سامان صبح امروز (شنبه) و در نشستی خبری گفت: مجمع بیمه سامان روز ٢٧ تیرماه برگزار و عملکرد و صورت‌های مالی شرکت به تصویب رسید.

وی حق بیمه تولیدی بیمه سامان در دوره مالی منتهی به ٢٩ اسفند ١٣٩٧ را یک هزار و ١٦ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل ٥٣ درصد رشد داشته است. در حالی که رشد صنعت بیمه در سال بین ٢٠ تا ٢٥ درصد است، ما ٥٣ درصد رشد داشتیم که این موضوع ناشی از افزایش سهم بازار ماست.

مدیرعامل بیمه سامان همچنین از بررسی یک میلیون و ٢٨٠ هزار پرونده خسارت طی سال گذشته در این شرکت و پرداخت ٤٥٠ میلیارد تومان خسارت خبر داد و اظهار داشت: توانگری مالی بیمه سامان در سال ٩٦، معادل ١٣٢ درصد و سطح یک بود که در سال گذشته موفق شدیم در سطح یک باقی بمانیم.

وی سود هر سهم بیمه سامان را ٣١٧ ریال و سود پرداختی به هر سهم را ١٠٠ ریال اعلام کرد که در روز مجمع به حساب صاحبان سهام واریز شده است.

مدیرعامل بیمه سامان اظهار داشت: ما همچنین درخواست برگزاری مجمع فوق العاده برای افزایش سرمایه از ١٥٠ میلیارد تومان به ٢٥٠ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران، آورده سهامداران و سود انباشته را داده ایم که این مجمع بعد از موافقت نهادهای ناظر برگزار خواهد شد.

وی افزود: بدنبال آن هستیم تا توانگری مالی بیمه سامان را در پایان سال ٩٨ به ١٨٠ درصد برسانیم.

بازار هدف بیمه سامان، نیازهای خانوارهاست

مدیرعامل بیمه سامان بازار هدف این شرکت را طراحی محصول منطبق با نیازهای خانوارهای ایرانی عنوان کرد و گفت: می‌خواهیم علاوه بر بیمه‌ها زندگی و عمر و سرمایه گذاری، ریسک‌های منازل مسکونی و حتی موبایل و تبلت و درمان خانوارها را تحت پوشش قرار دهیم.

 چاره ای به جز حرکت به سمت دیجیتالی شدن نداریم

ضرابیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هدف خود را مطابق با انقلاب صنعتی چهارم، تغییر مدل کسب و کار و حرکت به سمت دیجیتالی شدن قرار داده ایم.

وی با اشاره به جمعیت بالای افراد تحصیلکرده در کشور و فرهنگ سرمایه گذاری فردی اظهار داشت: مطابق با موج جدید سرمایه گذاری در دنیا و SME ها در جهان، ما هم قصد داریم استفاده از فناوری های نوین برای ارائه خدمات را افزایش دهیم.

مدیرعامل بیمه سامان ضریب نفوذ بیمه در کشور را ٢.٣ درصد عنوان کرد و با اشاره به هدفگذاری رسیدن ضریب نفوذ بیمه به ٧ درصد در پایان برنامه ششم توسعه، گفت: صنعت بیمه در سال بیش از ٢٠ درصد رشد دارد ولی برای رسیدن به رقم ٧ درصدی نیاز به میان بر داریم که از نظر ما این میان بر حمایت و توسعه استارتآپ هاست.

وی با بیان آماده هستیم از قالب یک شرکت به شکل پلتفرم تغییر کنیم، تصریح کرد: کارخانه نوآوری پلنت را با همین هدف ایجاد کردیم که یک شتاب دهنده در حوزه استارتآپ هاست. صنعت بیمه برای بقای خود چاره ای به جز حرکت در مسیر دیجیتالی شدن ندارد.

ضرابیه اعلام کرد که مجوز جدیدی از بیمه مرکزی برای یک محصول جدید گرفته ایم که براساس آن دارندگان بیمه های عمر و سرمایه گذاری می‌توانند به طور شفاف علاوه بر پوشش‌های بیمه ای، گزینه‌های شفافی برای سرمایه گذاری پیدا کنند.

وی توضیح داد که بیمه گذاران حق دارند بدانند که سرمایه آنها با چه نرخی و در کجا سرمایه گذاری شده است.

ضرابیه خاطرنشان کرد: شرکت های بیمه انتخاب خوبی برای سهامداران برای هستند. شاید بازدهی این صنعت نسبت به سایر صنایع پایین‌تر باشد اما باید توجه داشت که مدیران بیمه ای روزانه در حال پوشش ریسک هستند و مدیریت ریسک می‌کنند. سرمایه گذاری در صنعت بیمه کم ریسک است.

ضرابیه در ادامه در پاسخ به سوالی درباره فعالیت شرکت پلنت گفت: این شرکت ظرفیت پذیرش ١٠٠ استارتآپ را دارد و در حال حاضر ١٢ استارتآپ در آن فعال هستند.

مدیرعامل بیمه سامان اظهار داشت: برخی از این شرکت ها در زمینه بهداشت و درمان (شمارش ضربان قلب، تعداد گام های فرد طی روز و ...)، بازدید اولیه بیمه بدنه خودرو و صدور برخط بیمه ثالث و ... فعال هستند.

وی سامانه سنهاب بیمه مرکزی را یک شاهکار توصیف کرد و افزود: سنهاب حتی در مقایسه با سامانه های مشابه در کشورهای پیشرفته بسیار بهتر است و به ما در ارائه و تدوین تحلیل های درست کمک شایانی می‌کند.

ضرابیه همچنین اعلام کرد که بیمه سامان جزو آن دسته از شرکت هایی که برای شرکت خودروسازی سایپا بیمه نامه خودروهای صفر کیلومتر صادر می‌کردند، نبوده و طلبی از این شرکت ندارد.

ارسال نظر