شناسه خبر : 6994

بیمه‌های داخلی توانایی پوشش بیمه کشتی‌ها و شناورهای خارجی را دارند

بیمه‌های داخلی توانایی پوشش بیمه کشتی‌ها و شناورهای خارجی را دارند

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر تردد کشتی‌ها و شناورها در منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس عادی است، گفت: افزایش قیمت بیمه خطوط کشتیرانی در شرایط تنش عادی است اما شرکت‌های ایرانی توان پوشش بحث بیمه خطوط کشیترانی را دارند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایلنا، جلیل اسلامی، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوری درباره آخرین وضعیت تردد خطوط کشتیرانی در تنگه هرمز و خلیج فارس پس از توقیف کشتی بریتانیایی به دلیل نقض برخی از قوانین و مقررات، گفت: در حال حاضر شرایط عادی است و سایر کشتی‌ها طبق برنامه و مسیر و نقشه، در منطقه در حال تردد هستند و هیچ مشکل و تنشی وجود ندارد.

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هیچ مشکلی برای سایر ناوگانی که در این محدوده در حال حرکت هستند وجود ندارد.  

وی درباره افزایش هزینه بیمه کشتی‌هایی که در محدوده تنگه هرمز تردد می‌کنند اظهار داشت: در شرایطی که برخی از کشورها به دنبال تنش‌زایی در منطقه هستند و از هیچ تلاشی برای برهم زدن آرامش فرو گذار نیستند،  این افزایش هزینه‌ها برای پوشش ریسک‌های احتمالی در یک مقطع طبیعی است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: البته شرکت‌های داخلی و ایرانی توانایی این را دارند که بحث بیمه کشتی‌ها و شناورهای خارجی را پوشش دهند.     

 

ارسال نظر