شناسه خبر : 6988

طلب بیمه نوین از یک شرکت هندی ۲ میلیون دلار است /نمایندگان فروش بیمه عمر نوین دو برابر می‌شوند

طلب بیمه نوین از یک شرکت هندی 2 میلیون دلار است /نمایندگان فروش بیمه عمر نوین دو برابر می‌شوند

مدیرعامل شرکت بیمه نوین اظهار کرد: برخی از شرکت های بیمه ای به دلیل کمبود نقدینگی نرخ های بسیار پایین و گاه تا ۴۰ درصد ارزانتر می دهندکه برای بیمه گذاران، این ارقام وسوسه کننده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، به گزارش خبرنگار چابک‌آنلاین، حسین کریم خان زند درنشست مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام این شرکت،سود دهی مناسب شرکت های بیمه ای را در گروی شبکه فروش توانمند آن دانست و افزود: شبکه فروش هر شرکت بیمه ای نشانه ای از موفقیت آن شرکت در بازار بیمه محسوب می شود، به همین دلیل شبکه فروش این شرکت دربانک های اقتصاد نوین، کشاورزی و ملی مستقر شده ودرحال حاضر درتمام مراکز استانی بانک ملی، نماینده  وجود دارد.

وی، خبر داد که شرکت بیمه نوین  برای حضور بیشتر نمایندگان آن در شعب بانک ها در حال توافق با دوبانک دیگر نیز است، همچنین این شرکت در سال جاری نمایندگان فروش بیمه عمر خود را به دو برابر می رساند.

مدیرعامل شرکت بیمه نوین، ارائه خدمات مناسب به مشتریان را یکی از شاخص های مهم شرکت های خدماتی عنوان کرد و اظهار کرد: شرکت بیمه نوین در سال 97 در بخش صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت، کیفیت و سرعت عمل خود را ارتقا داد و توانست بیمه گذاران بیشتری را جذب کند، 22 هزار پرونده خسارت در سال گذشته در رشته های مختلف وجود داشت  که 359 میلیارد تومان هم خسارت پرداخته شد.

کریم خان زند با اشاره به افزایش وفاداری مشتریان بیمه نوین، ادامه داد: در سال 94 حدود 47 درصد مشتریان بیمه نامه های خود را تمدید کردند و در حال حاضر طبق مستندات این آمار به 87 درصد رسیده است.

وی، به رشد 74 درصدی پرتفو این شرکت در سال 97 اشاره کرد و افزود: در تمام شرکت های بیمه ای غیر دولتی سهامداران، سهم عمده ای ازپرتفو شرکت را دارند اما سهامداران شرکت بیمه نوین کم لطف بوده و یا بیش از این پرتفو ندارند چرا که جمع صدورآن درسال گذشته 6.5 درصد بود و خسارت پرداختی 2.4 درصد.

مدیرعامل شرکت بیمه نوین در ادامه با تشریح آمار عملکرد صورت های مالی بیمه نوین عنوان کرد که "بیمه مرکزی شرکت های بیمه ای را وادار به گرفتن ذخیره بیشتر برای اطمینان بیشتر به ایفای تعهدات خود کرده واین میزان سوددهی پس از آن تعدیل ها است."

کریم خان زند تاکید کرد که "فاصله بسیار مناسب بین آمار صدور و خسارت شرکت بیمه نوین نشان دهنده مدیریت ریسک در این شرکت است."

مدیرعامل شرکت بیمه نوین تصریح کرد: برای متوازن کردن پرتفو شرکت، هیات مدیره در سال 92 تصمیم گرفت  که 60 درصد پرتفو شخص ثالث را کاهش دهد و این رقم اکنون به 18 درصد کاهش یافت واین مساله سبب شده که شرکت توانایی های بیشتری داشته باشد.

وی، مطالبات معوق شرکت بیمه نوین را بسیار ناچیز عنوان کرد که بیشتر آن هم مربوط به گذشته است و توضیح داد که "بزرگترین طلب بیمه نوین از یک شرکت هندی بوده که مبلغ آن 4.5 میلیون دلار بود که در سال 94 حدود 2.5 میلیون دلار آن وصول شد و 2 میلیون دلار آن هم باقی مانده است."

مدیرعامل شرکت بیمه نوین ادامه داد: در سال گذشته  بیمه نوین از این شرکت شکایت کردکه دادگاه دوم آن بزودی برگزار می شود، البته پول آن توقیف  شده،زیرا این شرکت هندی از یک شرکت نفتی مبلغی را طلبکار بوده است.

کریم خان زند با اشاره به اینکه شرکت متبوع وی در تلاش برای افزایش کیفیت نمایندگان و کارگزارن خود است، اظهارکرد: با تعدادی از نمایندگی ها که همکاری لازم را نداشته و یا قوانین را رعایت نمی کردند تسویه کردیم.

وی،با بیان اینکه " 50 درصد از کارگزاری های ما با ما همکاری دارند" گفت: در رقابت هایی که وجود دارد و شرکت های بیمه به دلیل نبود نقدینگی نرخ های بسیار پایین می دهند و این نرخ های پایین بیمه گذار را وسوسه می کند البته در بسیاری از مواقع با اینکه رقیب 40 درصد ارزانترمی فروخته بیمه گزار قبول نکرده و مناقصه شرکت را رد کرده و با بیمه نوین همکاری را ادامه داده است.

ارسال نظر