شناسه خبر : 6987

۱۳۰۰ نفر در شیروان جذب بیمه روستایی عشایری می‌شوند

۱۳۰۰ نفر در شیروان جذب بیمه روستایی عشایری می‌شوند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: امسال سهمیه جذب بیمه شدگان روستایی عشایری در شهرستان شیروان، هزار و ۳۰۰ نفر است.

به گزراش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا غلام زاده اظهار داشت: سهمیه جذب بیمه شدگان روستایی عشایری این شهرستان در سال قبل هزار و ۱۸ نفر بود که از این تعداد، ۸۵۰ نفر جذب شدند و بیش از ۸۰ درصد محقق شد که یکی از شهرستان های موفق استان در جذب بیمه بوده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال، ۱۸۵ نفر از بیمه شدگان روستایی عشایری در این شهرستان جذب شدند گفت: هم اینک لیست سرپرستان فاقد پوشش بیمه این شهرستان به تفکیک روستاها به کارگزاران تحویل داده شده است که از نظر سنی و شرایط مورد بررسی قرار گیرند.

غلام زاده افزود: صندوق بیمه روستاییان و عشایر این فرصت را برای تمام افراد بالای ۱۸ و زیر ۵۰ سال در روستاها فراهم کرده تا بتوانند از یک حقوق مستمر و ماهیانه در زمان بازنشستگی، فوت سرپرست یا از کارافتادگی کلی بهره مند شوند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی با بیان اینکه در صندوق بیمه روستاییان و عشایر ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند گفت: هر خانوار عشایری براساس سطح بیمه انتخابی هر سال باید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۶میلیون و۶۰۰ هزار ریال باید پرداخت کند.

۹ هزار و ۴۰۰ نفر در شهرستان شیروان عضو صندوق روستایی عشایری هستند که از این تعداد ۳۰۰ نفر مستمری بگیر شامل (از کارافتاده، بازنشسته و بازمانده) هستند.

  • محمد نژاد

    امیدوارم از بخش کشاورزی بیشتر حمایت بشه چون کشاورزی بخش مهمی از کشوره و حمایت از کشاورز و تولید در واقع حمایت از تک تک مردم هست.

ارسال نظر