شناسه خبر : 6983

۱۱ خطر بین المللی بخش کشاورزی در ایران وجود ندارد / ۸۲ محصول زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی است

11 خطر بین المللی بخش کشاورزی  در ایران وجود ندارد / ۸۲ محصول زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی است

اکنون ۸۲ محصول با ۱۵۲ عنوان بیمه‌ای زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، عضو هیات مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور روز چهارشنبه در جلسه ستاد بیمه استان قزوین که با حضور فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی و سایر مدیران سازمان در محل مدیریت بانک کشاورزی استان برگزار شد، افزود: خسارت گسترده در بخش کشاورزی سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است که ضرورت پوشش بیمه ای و فرهنگ سازی در خصوص آن را میان اقشار مختلف مردم روشن می سازد.

نیاز علی ابراهیمی پاک افزود: حمایت از بیمه کشاورزی از سیاست های دولت است و در این راستا گام های بلندی در استان ها برداشته شده است.

این مقام مسئول خطرهای بخش کشاورزی را در دنیا ۴۲ خطر عنوان کرد که ۳۱ مورد آن در بخش کشاورزی ایران وجود دارد.

وی بر لزوم اهمیت گام های مثبت در راستای بیمه و ارتقای سطح بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: سامانه مناسب برای بیمه گری، بیمه گذاری و پرداخت خسارت راه اندازی شده است.

عضو هیات مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور با بیان اینکه زیر بناهای کاری و فکری در استان قزوین برای توسعه بخش کشاورزی فراهم شده است، اظهار داشت: بخش کشاورزی محرک اقتصاد کشور است و در شرایط کنونی تحریم، بخش کشاورزی نقش بسزایی در افزایش درآمد و رونق اقتصادی کشور دارد.

ابراهیمی پاک اضافه کرد: این بخش می تواند در رشد اقتصادی کشور تاثیر گذار شده و بسیاری از مشکلات و کمبودها را با ارزآوری و افزایش صادرات حل کند.

ارسال نظر