شناسه خبر : 6979

کارفرمایان کرمانی ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی معوقه به سازمان تامین اجتماعی دارند

کارفرمایان کرمانی ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی معوقه به سازمان تامین اجتماعی دارند

کارفرمایان کرمانی ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی معوقه به سازمان تامین اجتماعی دارند که تاکنون درخواست پنج هزار کارگاه برای بهره‌مندی از بخشودگی جرائم بیمه‌ای در این استان ثبت شده است.

به گزراش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته تامین اجتماعی افزود: این سازمان بزرگترین سازمان بیمه ای کشور است که بیش از ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد.

علی حسینی محمدآبادی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۷۰ هزار نفر جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه ای تامین اجتماعی قرار دارد اظهار داشت: در کارگاههای این استان رشد ۱۲ درصدی پوشش بیمه ای را نسبت به سال گذشته داشته ایم.

وی از وجود ۵۰ هزار کارگاه فعال در استان کرمان خبر داد و گفت: ۳۲۰ هزار نفر بیمه شده اجباری، ۱۵۰ هزار بیمه شده توافقی و اختیاری در این استان وجود دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان بیان داشت: طی سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان مستمری به ۱۱۰ هزار خانوار مستمربگیر در این استان پرداخت شده و در سال جاری نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت می شود.

حسینی محمدآبادی با بیان اینکه اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان با هدف رونق تولید انجام می‌شود تصریح کرد: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور مساعدت با کارفرمایان مدیون و بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولیدات داخلی، طرح بخشودگی جرائم حق بیمه کارفرمایان در استان کرمان از ۱۳ خرداد آغاز و تا ۱۳ شهریور اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: کارفرمایان کرمانی ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی معوقه به سازمان تامین اجتماعی دارند که می توانند از طرح بخشودگی جرائم استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه کارفرمایانی که دارای جرایم بیمه مربوط به قبل از ۲۹ اسفند سال ۹۶ هستند با اثبات وقوع بحران در واحد تولیدی خود می توانند تا ۱۳ شهریور از فرصت بخشودگی بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند گفت: تاکنون بیش از پنجهزار کارگاه در سطح استان درخواست بخشودگی جرائم دارند.

حسینی محمدآبادی با اشاره به ارائه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی (طرح دکتر نوربخش) رفت و آمد بیمه شدگان را به واحدهای بیمه ای کاهش داده است بیان کرد: طی یکسال گذشته ۳۰ نوع خدمت تامین اجتماعی بدون مراجعه به شعب انجام می شود و ۹۰۰ هزار لیست به صورت غیرحضوری از سوی کارفرمایان به تامین اجتماعی کرمان ارسال و از تردد ۹۰۰ هزار سفر درون شهری غیرضرور جلوگیری شده است.

وی با اشاره به وجود ۲۶ شعبه اصلی، ۱۶ شعبه اقماری و ۱۲ کارگزاری تامین اجتماعی در استان کرمان گفت: سازمان تامین اجتماعی جایگاه تاثیرگذاری در حوزه اجتماعی و اقتصادی کشور دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان خاطرنشان کرد: در حوزه بیمه ای بین ۳۳ اداره کل در حوزه وصول مطالبات استان کرمان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر