شناسه خبر : 6977

۶۲۸ نفر در آذربایجان‌شرقی مشمول بیمه هنرمندان و نویسندگان هستند

۶۲۸ نفر در آذربایجان‌شرقی مشمول بیمه هنرمندان و نویسندگان هستند

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: ۶۲۸ نفر در استان از مزایای بیمه هنرمندان و نویسندگان بهره‌مند هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی محرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه از این تعداد ١٣٧ نفر اخیراً به جمع بیمه‌شدگان حوزه فرهنگ و هنر استان اضافه شده است، افزود: فعالان حوزه فرهنگ و هنر می‌توانند با عضویت در صندوق اعتباری هنر از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون ٥٣ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از تسهیلات این صندوق استفاده کرده و ٤١ نفر از واجدان شرایط این حوزه نیز مشمول طرح دریافت مستمری شده‌اند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی یادآوری کرد: صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس تکلیف برنامه سوم توسعه و در راستای سیاست انتقال بخشی از تصدی‌های دولتی با تصویب هیأت وزیران در پنجم اسفند سال ٨٢ رسماً تشکیل شده است.

محرمی ادامه داد: حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در چارچوب سیاست‌هایی مانند ساماندهی و یکپارچگی در حمایت از جامعه نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان و تبدیل حمایت‌های مقطعی متکی بر منابع مالی مردمی و غیردولتی و حمایت از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در حوزه فرهنگ و هنر از جمله اهداف تشکیل این صندوق است.

وی شناسایی، جذب و هدایت استعدادها در حوزه فرهنگ و هنر، جذب سرمایه‌گذاری‌ها و تأمین منابع مالی جدید برای توسعه فعالیت‌ها در این حوزه و توسعه مرحله‌ای کمیت و کیفیت حمایت‌ها منطبق با اولویت بندی اعضا و نیازها و افزایش تدریجی تعداد افراد تحت پوشش را از دیگر اهداف تشکیل این صندوق اعلام کرد.

محرمی ادامه داد: حمایت‌های این صندوق به منظور فراهم ساختن شرایط مساعد برای جذب و شکوفایی استعدادها، گسترش زمینه ایجاد اشتغال و تضمین خلق آثار فرهنگی، هنری و سینمایی و مطبوعاتی و تأمین رفاه اجتماعی و معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر بوده و شامل حمایت‌های توسعه‌ای، بیمه‌ای و معیشتی و تأمین آتیه است.

ارسال نظر