شناسه خبر : 6951

۱۶ درصد شالیزارهای تالش از پوشش بیمه محصولات کشاورزی برخوردار است

۱۶ درصد شالیزارهای تالش از پوشش بیمه محصولات کشاورزی برخوردار است

مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: ۸۰۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان به علت باد و باران، دچار خوابیدگی و خسارت شده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، سید علی موسوی اظهار کرد: از اواخر روز شنبه هفته جاری با ورود سامانه بارشی و ناپایدار به تالش، بارندگی و باد سبب خوابیدگی یا (ورس) ساقه‌های برنج شد و میزان ریالی خسارت‌ها در حال ارزیابی است.

وی ادامه داد: ساقه‌های برنج خسارت دیده، در مرحله شیری و خمیری بودند و شالیزارهای زیان دیده مربوط به چهار بخش شهرستان تالش می‌شود.

موسوی افزود: شهرستان تالش ۱۶ هزار هکتار شالیزار و ۲۵ هزار شالیکار دارد و ۲ هزار و ۵۱۸ هکتار، معادل ۱۶ درصد شالیزارها از پوشش بیمه محصولات کشاورزی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی تالش افزود: این شهرستان ۲۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد و ۳۰ هزار بهره بردار در آن زمین‌ها به کشت و زرع مشغول هستند و بیمه محصولات کشاورزی باید از سوی بهره برداران، جدی گرفته شود.

اداره هواشناسی تالش، دمای هوای این شهرستان را در زمان ارسال این خبر، ۲۸ درجه سانتیگراد و میزان بارش در شبانه روز گذشته را پنج دهم میلیمتر اعلام و برای فردا آسمانی ابری و مه آلود با بارش خفیف باران پیش بینی کرد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

 

ارسال نظر