شناسه خبر : 6942

سازمان تامین اجتماعی خود را بدهکار کارگران، کارفرمایان و مستمری بگیران می داند

سازمان تامین اجتماعی خود را بدهکار  کارگران، کارفرمایان و مستمری بگیران می داند

مدیر کل تامین اجتماعی شرق تهران گفت: این سازمان با پرداخت مستمری محدود در شرایط اقتصادی کنونی، پاسخگوی نیاز مستمری بگیران نیست.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، خداقلی میرزایی روز دوشنبه در مراسم افتتاح کارگزاری شماره ۳۱۱ تأمین اجتماعی در شهرری اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی از سه قشر کارگران، کارفرمایان و مستمری بگیران تشکیل شده که کارفرمایان ۲۰ درصد از سهم جامعه هدف را تشکیل می‌دهند و مبالغی را به عنوان حق بیمه پرداخت، بدون اینکه مزایایی را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی خود را بدهکار این اقشار به خصوص مستمری بگیران می‌داند، چرا که بضاعت ما در این حد است و شرمسار جامعه هدف هستیم.

میرزایی با بیان اینکه ۴۵ خدمت تأمین اجتماعی به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود، گفت: برون سپاری با هدف تسریع و سهولت در امر خدمت رسانی و همچنین جلب رضایت حداکثری مردم ارائه می‌شود و این تعداد از خدمت به صورت غیرحضوری به متقاضیان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعه‌های حضوری از جمله اهداف و برنامه‌های مهم تأمین اجتماعی تهران است.

مدیر کل تأمین اجتماعی شرق تهران گفت: خدمات باید مناسب با نیاز مستمری بگیران و بیمه شدگان انجام شود و در این راه سرمایه گذاری مناسبی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی هم اکنون ۴۲ میلیون بیمه شده اصلی و فرعی در کشور دارد که خدمات دهی به جامعه هدف کار بسیار مشکلی است.

میرزایی افزود: این سازمان هم اکنون در سراسر کشور ۸۰۰ مرکز درمانی و ۷۰۰ واحد اجرایی فعال جهت خدمت رسانی به افراد تحت پوشش را آماده خدمت رسانی دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان ری نیز در ادامه این مراسم گفت: تعهد به اجتماع و خانواده از اصول اسلام است و همه دستگاه‌ها و مسئولان بعنوان خدمتگزاران مردم برای رفاه جامعه تلاش کنیم.

احمد اسماعیلی راد با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی از اساس توسعه کشور محسوب می‌شود، گفت: این سازمان باید در خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکند.

وی با اشاره به اینکه خدمات غیر حضوری و برون سپاری باید در اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی باشد، گفت: هم اکنون ۴۲ میلیون نفر از خدمات این سازمان بهره مند هستند و باید این خدمات فراتر و تمامی افراد جامعه را پوشش دهند.

مراسم افتتاح کارگزاری شماره ۳۱۱ اداره تأمین اجتماعی شهرستان ری صبح امروز (دوشنبه) با حضور جمعی از مسئولان در شهرری برگزار شد.

شهرستان ری با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب پایتخت واقع شده است.

 

ارسال نظر