شناسه خبر : 6937

بیمه‌ها در پرداخت هزینه بیماران هموفیلی عملکرد قابل قبولی ندارند

بیمه‌ها در پرداخت هزینه بیماران هموفیلی عملکرد قابل قبولی ندارند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عملکرد بیمه‌ها در پرداخت هزینه بیماران هموفیلی، گفت: این دفتر با همکاری سازمان‌های مرتبط، پیگیری‌های لازم برای حل مسائل و مشکلات این بیماران را انجام می‌دهد.

 به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی بدرشکوهی روز دوشنبه در دیدار با رییس انجمن حمایت از بیماران هموفیلی آذربایجان‌شرقی افزود: با وجود اینکه دولت یارانه‌های خاصی برای دارو و درمان این بیماران اختصاص می‌دهد، اما عملکرد بیمه‌ها و برخی بیمارستان‌ها موجب نارضایتی این بیماران شده است.

وی با اشاره به نبود مرکز درمانی مستقل برای بیماران هموفیلی ادامه داد: در حال حاضر در سه بیمارستان کودکان تبریز، شهید قاضی و امام رضا (ع) به بیماران هموفیلی خدمات ارائه می‌شود و این تعدد مراکز، موجب نابسامانی شده که امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این معضل را برطرف کنیم.

بدرشکوهی همچنین خواهان کمک خیران به پروژه ساخت مجتمع درمانی و رفاهی کانون هموفیلی در شهرک خاوران تبریز شد و گفت: پیشگیری و آزمایش‌های قبل از ازدواج، سیاست اصلی دولت در راستای جلوگیری از تولد فرزندان مبتلا به این بیماری است.

 حدود ۶۰۰ بیمار هموفیلی شناخته شده عضو انجمن حمایت از بیماران هموفیلی آذربایجان شرقی هستند و براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از هر یکهزار نفر در کشور یک نفر به این بیماری مبتلا است.

 

ارسال نظر