شناسه خبر : 6936

بیمه مسوولیت محیط بانان اجرایی می شود

بیمه مسوولیت محیط بانان اجرایی می شود

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: حمایت از محیط بانان در راس فعالیت های این سازمان قرار دارد و باید بهترین امکانات و تجهیزات در اختیارشان قرار گیرد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا سرهنگ جمشید محبت خانی روز دوشنبه در همایش ملی محیط بانان در میبد یزد از اجرای بیمه مسوولیت محیط بان خبر داد و گفت: این افراد تاکنون بیمه مسؤلیت نبودند.

وی اظهار داشت: همچنین تعداد ۵۰۰ دستگاه دوربین برای نصب بر روی البسه محیط بانان خریداری شده که امروز در این مراسم رونمایی می‌شود و خرید یکهزار دستگاه دیگر هم در دست اقدام است.

محبت خانی خاطرنشان کرد: این دوربین ها با توجه به آنلاین بودن آنها در انجام مأموریت‌ها، یاریگر محیط بانان آنان خواهد بود و در صورت نیاز مورد استناد قرار می‌گیرد؛ تعدادی هم موتورسیکلت خریداری شده که در اختیار محیط بانان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه محیط بانان با نثار جان خود از آب و خاک کشور حراست کرده‌اند و باید قدردان آنان باشیم، افزود: تاکنون ۱۴۰ محیط بان در راه حفاظت از محیط‌زیست کشور به شهادت رسیده‌اند.

همایش ملی محیط بان با حضور محیط بانان سراسر کشور در میبد درحال برگزاری است.

محیط‌بانان، حفاظت از ۱۱ درصد از عرصه‌های طبیعی کشور را بر عهده دارند، در کشور ۲۸ پارک ملی، ۳۵ اثر طبیعی ملی، ۴۳ پناهگاه حیات‌وحش و ۱۷۲ منطقه حفاظت شده وجود دارد، در مجموع ۲۷۸ منطقه تحت مدیریت سازمان محیط‌زیست قرار دارد که جزو مناطق چهارگانه به حساب می‌آیند و بر اساس قانون باید از آنها محافظت شود.

روز ولادت امام رضا (ع) روز محیط بان نامگذاری شده است.

ارسال نظر