شناسه خبر : 6935

تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری ۸۰۰ میلیارد ریال مطالبات معوق دارد

تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری ۸۰۰ میلیارد ریال مطالبات معوق دارد

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: این سازمان ۸۰۰ میلیارد ریال مطالبات معوق دارد با این وجود در حوزه وصول درآمد در فروردین ماه امسال رتبه نخست را در کشور کسب کرد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا روز دوشنبه غلامرضا محمدی افزود: تامین اجتماعی استان با پوشش ۴۸۸ هزار و ۴۲۰ نفر نیمی از جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده و برای این جمعیت در سال گذشته در حدود ۸ هزار میلیارد ریال هزینه بیمه ای و درمانی متحمل شده است.

وی بیشترین جمعیت تحت پوشش این نهاد را بیمه شدگان اجباری اعلام کرد و گفت: هم اینک ۸۰ هزار بیمه شده اجباری در استان از خدمات این سازمان برخوردار هستند که در مقایسه با سال پایان سال ۹۶ از رشد ۴.۶ درصدی برخوردار است.

محمدی بیمه شدگان بافنده قالی را ۱۲ هزار نفر، رانندگان ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر و کارگران ساختمانی را ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر برشمرد و تصریح کرد: هچنین در استان ۱۲ هزار و ۵۰۰ کارگاه تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۸۸ نفر در استان بیمه بیکاری می گیرند، اظهار داشت: سال گذشته ۳ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال بیمه بیکاری در استان پرداخت شد که این مبلغ در مقایسه با سال ۹۳ رشد سه برابری داشته است.

محمدی همچنین از ایجاد اشتغال خالص ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در استان طی سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: این تعداد اشتغال در قالب بیمه اجباری محقق شده و تعداد ۳ هزار و ۱۰۰ نفر دیگر نیز در قالب سایر حرف و مشاغل به تعداد شاغلان استان اضافه شده اند که در مجموع جمعیتی بالغ بر ۶ هزار و ۶۰۰ نفر را شامل می شوند.

 تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری در ۲۷ مرکز بیمه‌ای به همراه ۳۰۰ پرسنل به بیمه شدگان این استان خدمات‌رسانی می‌کند.

۱۹ تا ۲۵ تیرماه با عنوان هفته تامین اجتماعی در تقویم کشور نامگذاری شده است.

ارسال نظر