شناسه خبر : 6894

۲ میلیون نفر بدون بیمه در مناطق روستایی و عشایری شناسایی شدند

۲ میلیون نفر بدون بیمه در مناطق روستایی و عشایری شناسایی شدند

رئیس هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: با وجودی که تنها ۳۰ درصد حق بیمه در این صندوق توسط بیمه شده و ۷۰ درصد توسط دولت پرداخت می شود ولی فقط ۳۰ درصد واجدان شناسایی شده، بیمه شده اند.

به گزارش چابک آنلاین، اسدالله رازانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در یزد اظهار داشت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۰ هزار نفر بدون بیمه در مناطق روستایی و عشایری با نام و شماره تلفن شناسایی شده اند که هیچ نوع بیمه‌ای ندارند و برای بیمه همه این افراد آمادگی داریم ولی لازمه آن آوردن ۳۰ درصد سهم حق بیمه واجدان شرایط است.

وی با بیان اینکه از سه میلیون خانوار واجد شرایط تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار زیر پوشش این صندوق قرار گرفته اند افزود: بیمه کشاورزی، روستایی و عشایر، تنها تفاوتی که با تأمین اجتماعی دارد این است که این بیمه اختیاری بوده و اجباری نیست و ما فقط اطلاع رسانی کرده و فراخوان برای جذب می دهیم.

رئیس هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزان با بیان اینکه سیاست بیمه در حال حاضر معرفی درست و کامل و بیشتر آن است، خاطرنشان کرد: از دستاوردهای بزرگ و مهم نظام جمهوری اسلامی تأسیس این صندوق از سال ۸۴ تاکنون است و جمعیت قابل توجهی عضو آن هستند و یا از مزایای بازنشستگی آن استفاده می کنند.

رازانی، جمعیت بازنشسته زیرمجموعه این صندوق را ۱۰۰ هزار نفر شامل ۵۰ هزار بازنشسته و ۵۰ هزار خانواده که سرپرست آنها فوت کرده اعلام کرد و گفت: در استان یزد نیز این آمار سه هزار نفر است.

وی تصریح کرد: سیاست دولت دکتر روحانی و وزارت تعاون و مأموریت مشخص شده برای این صندوق، تکمیل پوشش افراد مشمول در این صندوق طی چند سال آینده است که این امر نیازمند همکاری مردم است.

 

ارسال نظر