شناسه خبر : 6890

سیل‌زدگان فاقد بیمه، بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

سیل‌زدگان فاقد بیمه، بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام گفت: سیل زدگانی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نیستند اما شغل خود را بواسطه سیل از دست داده اند، پرداخت بیمه بیکاری درخواست شده است.

به گززارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، سهیلا ملکشاهی اظهار کرد: رسیدگی به مشکل این افراد که شغل خود را از دست داده یا خسارت دیده اند اما از هیچ بیمه‌ای استفاده نمی‌کنند در دستور کار قرار گرفته و به محض دریافت پاسخ از دولت در کمترین زمان بیمه بیکاری آنان پرداخت می‌شود.

وی به اقدامات این سازمان اشاره کرد و گفت: با توجه به نامگذاری سال ۹۸ به عنوان سال رونق تولید و در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کارفرمایان بدهکار به تأمین اجتماعی تا پایان روز اداری ۱۳ شهریورماه سال جاری فرصت دارند که برای بخشودگی جرایم بیمه‌ای اقدام کنند.

ملکشاهی یادآور شد: براساس این طرح، واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی که به طور غیر ارادی و بخاطر بروز حوادث غیرمترقبه، تحریم‌های اقتصادی و نوسانات ارزی با بدهکاری یا رکود مواجه شده اند، می‌توانند مشمول طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کار فرمایان خوش حساب شوند.

وی از دیگر اقدامات این سازمان را ارائه خدمات غیر حضوری به بیمه شدگان عنوان کرد و گفت: به منظور کاهش هزینه‌های سازمان و تکریم ارباب رجوع خدمات غیرحضوری انجام می‌شود و بیمه شدگان می‌توانند در منزل خدمات بیمه‌ای دریافت کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی ایلام افزود: ارائه خدمات تأمین اجتماعی به بیمه شدگان در بخش بیمه‌ای و درمانی صورت می‌گیرد که در بخش بیمه‌ای با ۹ شعبه اصلی و سه شعبه اقماری و یک دفتر کارگزاری در شهر ایلام فعالیت می‌کنند.

ملکشاهی با بیان اینکه ۳۰۵ هزار و ۸۹۴ نفر در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، اضافه کرد: ۲۷۰ هزار و ۹۱ بیمه شده اصلی و تبعی و ۳۵ هزار و ۸۰۳ مستمری بگیر اصلی و تبعی در استان ایلام تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

به گفته وی هفت هزار و ۷۷۹ کارگاه فعال در استان ایلام وجود دارد.

ارسال نظر