شناسه خبر : 6877

دوسهامدار بیمه میهن فروشنده هستند / صنعت بیمه سودآوری خوبی ندارد / سهام البرز را نمی‌خریم

دوسهامدار بیمه میهن فروشنده هستند / صنعت بیمه سودآوری خوبی ندارد / سهام البرز را نمی‌خریم

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین اظهار کرد که شرکت متبوع وی تصمیم به خرید سهام بیمه البرز ندارد و درحال حاضر صبا تامین و یکی دیگر از سهامداران خصوصی بیمه میهن به دنبال ارزش گذاری واگذاری سهام خود در بیمه میهن هستند.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "محمدعلی شیرازی" در گفت و گو با چابک آنلاین، در پاسخ به این پرسش که " مدت هاست صبا تامین سعی در واگذاری سهام بیمه دانا دارد، چرا در واگذاری آن موفق نبوده"، عنوان کرد:در زمان مدیریت قبلی ، امور واگذاری سهام بیمه دانا انجام اما بعد از مدتی منتفی شد البته تعدادی از سهام بیمه دانا فروخته شده است.

وی توضیح داد: " شیوه عرضه  شرکت ها در صبا تامین زمان گیر بوده و اخیرا در شستا و صبا تامین این شیوه نامه واگذاری در حال تغییر است و به احتمال زیاد آن زمان واگذاری ها تسهیل می شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین،درخصوص تعلل به وجود آمده برای معرفی نماینده جدید هلدینگ متبوع خود در بیمه دانا،گفت: هنوز نماینده خودبرای  حضور در هیات مدیره  بیمه دانا را به بیمه مرکزی معرفی نکرده ایم اما در حال انجام کارهای آن هستیم.

شیرازی درخصوص طولانی شدن روند ارزش گذاری سهام بیمه میهن هم گفت: "دو سهامدار بیمه میهن فروشنده سهام هستند یکی صبا تامین  و دیگری هم یکی از سهامداران بخش خصوصی و در حال حاضر  خریدار هم وجود دارد و مذاکراتی هم داشته ایم و فعلا فرآیند آن طی می شود.

شیرازی گفت که شرکت صبا تامین تصمیم به خرید سهام بیمه البرز ندارد و افزود "در این بین مشکلات بیمه مرکزی هم هست زیرا یک شرکت حقوقی نمی تواند بیشتر از یک حدی سهام شرکت بیمه ای  را بخرد."

شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین، یکی از سهامداران مطرح شرکت های بیمه ای دانا، ملت، میهن، البرز و اتکایی امین به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین تصریح کرد: صبا تامین یک هلدینگ مالی بورس بانک و بیمه زیر مجموعه شستا است و یکی از محورهای سرمایه گذاری ما در صبا تامین از ابتدای تاسیس بیمه بوده است و در چند شرکت بیمه ای  هم در حد 18 تا 15 درصد  سهام داریم.

شیرازی ادامه داد:اگر سهام شرکت های  بیمه ای قیمت مناسبی برای خرید پیدا کند ، می خریم و اگر مشتری مناسب با قیمت مناسب سهم ما را بخرد فروشنده هستیم پس هیچ تعصبی نداریم.

وی،بیان کرد: با رشد قیمت دلار،سود آوری شرکت ها هم رشد داشته و به تبع آن قیمت سهام هم افزایش یافته، افزایش قیمت سهام به یک نسبتی باید رشد قیمت دلار را جبران کند و به نظر می رسد که سهام یک مقدار دیگر جای  رشد داشته باشد.

شیرازی با بیان اینکه "صنعت بیمه نسبت به سایر صنایع رشد و سودآوری خوبی ندارد"، افزود: این مساله ناشی از عواملی چون پائین بودن ضریب نفوذ بیمه و مشکلات ساختاری اقتصادی است زیرا تورمی که در اقتصاد جامعه هست در کوتاه مدت سبب آسیب به برخی از صنایع مانند صنعت بیمه می شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین عنوان کرد: برخی از شرکت های بیمه که پرتفو بورسی دارند از وضعیت بورس منتفع شدند اما در کل در عملیات شرکت های بیمه ای آنچنان تحولی رخ نداده که سهامداران را دلگرم کند، حتی برخی از  سهام های صنعت بیمه که رشد خوبی داشتند ناشی از عملیات بیمه گری نبوده و رشد آنها متاثر از جو بازار بورس بود.

شیرازی خاطرنشان کرد: در کل دنیا یک قسمتی از درآمد شرکت های بیمه از محل سرمایه گذاری آنهاست زیرا یک بازه زمانی بین دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت وجود دارد که باید آن را سرمایه گذاری کنند،بنابراین شرکت هایی که  سرمایه گذاری بهتری می کنند وضعیت بهتری هم خواهند داشت.

وی، معتقد است که صنعت بیمه در کشور یک صنعت معمولی بوده و بیمه  یک صنعت با رشد خوب در سودآوری برآورد نمی شود.

 

ارسال نظر