شناسه خبر : 6872

هنرمندان سیل‌زده از خدمات رایگان بیمه برخوردار می‌شوند

هنرمندان سیل‌زده از خدمات رایگان بیمه برخوردار می‌شوند

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: تمام هزینه‌های بیمه تامین اجتماعی برای هنرمندان سرپل ذهاب تا دو سال و برای هنرمندان لرستان تا یک سال به صورت رایگان خواهد بود.

به گزارش چابک‌آنلاین، سیدحسین سیدزاده با اشاره به اتمام ثبت نام بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر گفت: بیمه تکمیلی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب ارائه خدمات بیمه ای از سوی صندوق اعتباری هنر به هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران ارائه می شود، این صندوق بهترین و بالاترین پوشش خدماتی را در مقایسه با دیگر بیمه ها دارد.

وی افزود: سال ٩٦ خدمات بیمه تکمیلی را با هزینه های اندکی ارائه کردیم. در سال ٩٧ با توجه به افزایش تورم و همچنین افزایش هزینه های درمانی، نرخ شرکت های بیمه ای در حوزه بیمه تکمیلی ٤ برابر رشد داشت و این در حالی بود که نرخ بیمه تکمیلی از سوی این صندوق فقط ١٥ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه تاکید کرد: افزایش ١٥ درصد نرخ بیمه تکمیلی از سوی این صندوق در حالی است که بعضاً برخی شرکت های بیمه ای در این بخش از خدمات بیمه ای، افزایش ٤ برابری هزینه ها را داشته اند.

سیدزاده با قدردانی از خدمات و تلاش های مدیرعامل بیمه مرکزی، افزود: در سایه حمایت های صورت گرفته خوشبختانه صندوق اعتباری هنر توانسته است با ایجاد پوشش‌های درمان تکمیلی برای اعضای خود در سراسر کشور خدمات و تسهیلات مناسبی برای تامین بخش مهمی از هزینه های مازاد بر تعرفه‌های بیمه تأمین اجتماعی بیمه شدگان و افراد تحت تکفل ایشان ارائه کند.

وی گفت: این صندوق در سه سطح به بیمه شدگان خدمات ارائه می دهد. سطح اول که طرح امید نام دارد هزینه هایی مانند هزینه های جراحی عمومی و تخصصی، آمبولانس، زایمان و … را پوشش می دهد. سطح دوم با عنوان «طرح آرامش» است که پوشش های درمانی مانند جبران هزینه های درمان بیمارستانی و اعمال جراحی عمومی، جبران هزینه اعمال جراحی تخصصی بدون سقف و هزینه های پاراکلینیکی را تقبل می کند.

سیدزاده از سطح سوم با عنوان «طرح رفاه» یاد کرد و افزود: در این سطح کامل ترین میزان پوشش درمانی را داریم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در مقایسه سطح ارائه خدمات در طرح های آرامش و رفاه گفت: به عنوان مثال در طرح امید برای هزینه های زایمان تا سقف ٣ میلیون تومان پرداخت می شود و این پرداختی در طرح آرامش تا ٤ میلیون تومان است، در حالی که در طرح رفاه این هزینه بدون سقف است.

وی درباره چگونگی ارائه خدمات بیمه تکمیلی به خبرنگاران نیز گفت: هر خبرنگاری که عضو صندوق اعتباری هنر است می تواند مانند سایر بیمه شدگان در سطوح مختلف از خدمات بیمه تکمیلی بهره مند شود.

ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی به هنرمندان مناطق محروم، زلزله زده و سیل زده به صورت رایگان

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به حمایت این صندوق از هنرمندان مناطق محروم، زلزله زده و سیل زده کشورمان ادامه داد: در این راستا این صندوق تسهیلاتی برای هنرمندان این مناطق در نظر گرفته است که مهمترین آن رایگان بودن بیمه تامین اجتماعی آنها است.

وی در عین حال تصریح کرد: بر این اساس تمام هزینه های بیمه تامین اجتماعی برای هنرمندان سرپل ذهاب تا ٢ سال و برای هنرمندان لرستان تا یک سال به صورت رایگان خواهد بود.

سیدزاده درباره بیمه تکمیلی این مناطق بر اساس پوشش سال ٩٨ هم گفت: هر کدام از هنرمندان این مناطق نیز که به بیمه تکمیلی نیاز داشته باشند، این صندوق هزینه های آنها را پرداخت می کند.

گفتنی است ثبت نام برای بیمه تکمیلی در صندوق اعتباری هنر از ١ تیر آغاز و ١٢ تیر پایان یافت.

ارسال نظر