شناسه خبر : 6863

سازمان برنامه بودجه به تعهدات بیمه‌ای خود در قبال بنیاد شهید عمل نکرد

سازمان برنامه بودجه به تعهدات بیمه‌ای خود در قبال بنیاد شهید عمل نکرد

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: بنیادشهید هنوز هزینه‌ها و اعتبارات مربوط به حوزه درمان ایثارگران در ماههای اردیبهشت و خرداد را از سوی سازمان برنامه و بودجه دریافت نکرده است.

به گزراش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، منصور میرمرادی درباره کوتاهی در ارائه خدمات درمانی و بیمه تکمیلی به ایثارگران، افزود: با وجود اینکه جلسات مختلف برای بودجه بنیادشهید با مسئولان سازمان برنامه بودجه برگزار کردیم و قول مساعد دادند که در حوزه درمان ماهانه ۲۵۰ میلیارد تومان به ما پرداخت کنند اما این اعتبارات تنها در بهمن، اسفند و فروردین ماه به بنیادشهید داده شد اما اردیبهشت و خردادماه هنوز پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد: این مبلغ حوزه درمان را هنوز خزانه نتوانسته تامین کند و به همین منظور به رئیس جمهوری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس شورای اسلامی هم نامه نوشتیم اما هنوز نتیجه ای نگرفته ایم و تمام پیگیری های لازم هم انجام شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیادشهید درباره بودجه بنیادشهید گفت: بودجه ای که برای بنیادشهید در سال ۹۸ پیشنهاد داده ایم معادل ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که هم به سازمان برنامه بودجه پیشنهاد داده شد تا در لایحه دولت قرار گیرد و هم به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق مجلس رفتیم که قول مساعد برای تخصیص بودجه را دادند.

وی تصریح کرد: اما زمانی که بودجه کل کشور را مصوب کردند ۱۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای بنیادشهید و امور ایثارگران در نظر گرفته شد که طبق قانون بودجه ۲.۵ تا ۳ درصد آن هم کم می شود که در نهایت ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ما ابلاغ کردند.

میرمرادی اضافه کرد: با توجه به کسری چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی در سال ۹۸، انتظار داشتیم در حوزه برنامه و بودجه حداقل ها مصوب شود، این حداقل ها حقوق و مزایا، درمان، آموزش و عمر و حوادث است. متاسفانه با توجه به شرایط حاکم در ساختار بودجه ای کشور این قضیه تحقق پیدا نکرده است.

سجاد رامندی مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه دی نیز پیشتر  گفته بود: در صورتی‌که حق‌بیمه جدید ایثارگران یا همان اعتبار مورد نیاز از سوی نهادهای متولی در روزهای آینده به بیمه دی داده شود، تمامی مطالبات ایثارگران از این بیمه در آینده‌ای نزدیک پرداخت خواهد شد. یکی از مشکلاتی که بیمه دی برای پرداخت مطالبات ایثارگران داشت، تأمین نشدن منابع مالی آن بود که خوشبختانه با رایزنی‌های انجام شده، این مشکل درحال حل شدن است.

وی اظهار داشت: مشکل اساسی پرداخت مطالبات ایثارگران عدم تأمین اعتبار برای بیمه دی بود بنابراین حق‌بیمه ایثارگران به‌موقع پرداخت نمی‌شد، اما ضمن تقدیر و تشکر از بنیاد شهید و امور ایثارگران در تأمین اعتبار حق‌بیمه ماه‌های اخیر، امیدواریم مطالبات معوق نیز بزودی تأمین و پرداخت شود که بتوان بخش بیشتری از مطالبات مراجع و مراکز درمانی را تسویه کرد.

وی تصریح کرد: در دو سه ماهه اخیر تأمین اعتبار به‌موقع انجام شده است؛ یعنی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان در ماه در زمان مقرر به بیمه دی پرداخت می‌شود که به واسطه این اقدامات در مسیر خوبی قرار گرفته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود اگر مسیر به همین ترتیب ادامه یابد، بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران، ۴۳ هزار و ۱۷۳ نفر آزاده شدند. مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

شمار کل جانبازان کشور به ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر می رسد. ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر (۵۹ درصد) جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر (۴۱ درصد) بیش از این میزان جانبازی دارند.

 

 

ارسال نظر