شناسه خبر : 6850

۲۵۰۰ هکتار شالیزار فاقد پوشش بیمه است

2500 هکتار شالیزار فاقد پوشش بیمه است

کاهش سطح شالیزارهای بیمه شده در آستارا بیانگر بی‌اعتمادی شالیکاران به مزایای بیمه کشاورزی است و به عقیده کارشناسان امر، این رفتار ریشه در عملکرد صندوق و شرکت‌های بیمه دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی آستارا اظهار کرد: کشت غالب در این شهرستان برنج است و متأسفانه از سه هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزار، امسال ۶۰۰ تا ۷۰۰ هکتار بیمه شده و بقیه فاقد پوشش بیمه است.

ایرج شیارکار افزود: بی اعتنایی و بی اعتمادی بیمه گذاران به صندوق و شرکت‌های بیمه کشاورزی در حقیقت بازتاب عملکرد صندوق و شرکت هاست و اینها کل خسارات وارده به اراضی کشاورزی را پوشش نمی‌دهند، زمان بازدید و برآورد خسارت‌ها را طولانی کرده و پایین‌ترین مقدار خسارت‌ها را پرداخت می‌کنند.

وی گفت: برنج مرغوب آستارا از گونه هاشمی و متوسط عملکرد و تولید آن، چهار و نیم تن شلتوک در هکتار است و سالانه بالغ بر پنج هزار تن محصول مازاد مصرف به مناطق دیگر منتقل می شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا ادامه داد: خدمات صندوق و شرکت‌های بیمه به زنبورداران، دامداران و باغداران کیوی نیز شامل می‌شود و استفاده از بیمه را به همه بهره برداران توصیه می‌کنیم، اما در کل نسبت به بهره مندی از خدمات بیمه دلسرد هستند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا نیز در این خصوص گفت: این شهرستان از مناطق پربارش کشور است و گاه خسارت‌هایی به علت تداوم بارش‌ها به اراضی کشاورزی وارد می‌شود.

کامبیز لقمانی مقدم افزود: توسعه و ترویج فرهنگ بیمه کشاورزی ضرورت دارد و باید بهره برداران به صورت جمعی و در قالب اتحادیه صنفی، از خدمات بیمه استفاده کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و یکهزار و ۲۰۰ میلیمتر بارش سالانه در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظر