شناسه خبر : 6849

سهام شرکت‌های بیمه‌ای در بازارسرمایه کم ریسک محسوب می‌شوند

سهام شرکت‌های بیمه‌ای در بازارسرمایه کم ریسک محسوب می‌شوند

یک کارشناس بازارسرمایه اعلام کرد: سهام شرکت‌های بیمه‌ای از لحاظ ساختار جزء گروه کم ریسک بازار سرمایه بوده و تنوع شرکت‌هاو صنایع در بازار یک مزیت و چتر حمایتی برای سرمایه گذاران است.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، "فردین آقابزرگی" در گفت و با چابک آنلاین، تحولات بازار سرمایه در هفته گذشته و روزهای اخیر را متاثر ازمسائل سیاسی و اقتصادی دانست و گفت: این تاثیرپذیری اجتناب ناپذیراست و اخبار و اطلاعات روز موجب نوسان در قیمت سهام و شاخص بازار می شود.

وی ادامه داد: ازابتدای سال تا این لحظه، 36 درصد بازدهی حاصل شده  که یکی از نادرترین بازدهی ها در طول سه ماه ابتدایی شروع سال است .

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: علی رغم افت و خیزی که بازار ارز و مسکن و طلا در سالیان گذشته داشته اند، مدتی است که تلاطم خاصی ندارند، بنابراین بهترین و مناسب ترین گزینه های قابل برنامه ریزی برای بلند مدت، بازار سرمایه و بورس محسوب می شود.

 آقا بزرگی اظهارکرد: به همین دلیل حجم نقدینگی در بازار به صورت طبیعی، بین 1500 تا 2000میلیارد تومان در گردش است و طبیعی ترین حالت ممکن این است  که در یک روز شاخص بسیاری از قیمت ها مثبت باشد و روزهای دیگر می تواند متفاوت باشد.

وی افزود: این وضعیت ادامه خواهد داشت تا مختصات بهترو روشن تری از مسائل سیاسی و مراودات مشخص شود، اما ثبات در نرخ طلا و قیمت نفت استحکام بهتر و مداوم تری در بورس ایجاد کرده است.

  این کارشناس بازار سرمایه  بیان کرد: سهام شرکت های بیمه از لحاظ روانی و ساختار شرکت های سرمایه پذیر، جزء گروه کم ریسک بازار حساب می شوند، به خصوص،  آن دسته از شرکت هایی که علاوه بر داشتن سود، ریسک زیان انباشته و یا زیان عملیاتی هم نداشته باشند،  گروه های متعادل تر  و مناسب تری محسوب می شوند.

آقا بزرگی، سهام بیمه دی را یکی از سهم های  مستحکم در بازارعنوان کرد وگفت: سهام بیمه دی بعد ازچند روز شفاف سازی و بازگشایی، 5 درصد خود را کامل کرده است و جزء بیمه های لیدر بازار است.

وی اذعان داشت: تنوع شرکت ها در بورس را می توان یک مزیت تلقی کرد و یک چتر حمایتی برای فعالان بازار و سرمایه گذاران بالقوه، که بتوانند با امکانات و دامنه وسیع تری از حیث ریسک پذیری سرمایه گذاری کنند.

ارسال نظر