شناسه خبر : 6816

کرمان بیشترین و رودبار جنوب کمترین کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی را دارند

کرمان بیشترین و رودبار جنوب کمترین کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی را دارند

رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار در صندوق بیمه اجتماعی کشور بیمه مستمر هستند این درحالی است که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار روستایی و عشایری کشور برای یک مرتبه خود را در صندوق بیمه اجتماعی کشور بیمه کرده‌اند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، اسدالله رازانی در نشست با کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمان تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال ۸۴ را گام مهم و پر ارزشی دانست و افزود: این مهم در دهه سوم نظام جمهوری اسلامی بر داشته شد و توجه و تمرکز ما بر مهمترین مسائل صندوق است و در سال جاری حرکت صندوق پرشتاب تر و بهتر پیگیری می شود.

رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عنوان کرد: بین ۱۰ تا ۱۱ میلیون فرد ۱۵ تا ۵۰ ساله از کشاورزان و روستاییان غیر ساکن و عشایر کشور، مشمول بیمه این صندوق هستند.

رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار کرد: این صندوق بر پایه نظام تامین اجتماعی و با هدف رفاه، آرامش و آسایش اقشار روستایی و عشایری تشکیل شده است و مطابق با تعاریف بین المللی خدمات مترقی و استاندارد ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه ساختار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بر فعالیت کارگزاران است تاکید کرد: در سند راهبردی صندوق پیش بینی شده تا سال ۱۴۰۵، فعالیت مراکز کارگزاری تقویت شود و سیاست ما حمایت و تقویت کارگزاری‌ها است.

رازانی تصریح کرد: بنای کار ما بر تاسیس مراکز بیشتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در کشور است تا افراد زیادتری از خدمات صندوق بهره ببرند.

وی از برخی مشکلات کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر سخن به میان آورد و عنوان کرد: برای سال جدید تصمیم گرفتیم وام قابل توجهی به کارگزاری ها برای تجهیز دفاتر اختصاص دهیم که در دست تصویب است و کارگزاری ها برای دریافت آن اقدام کنند.

 "محمد جعفری" مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمان گفت: یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۵۵۷ نفر بر اساس آخرین سرشماری در روستاهای کرمان زندگی می کنند که ۴۲ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

وی افزود: ۱۱ هزار و ۷۲۲ آبادی در کرمان وجود دارد که پنج هزار و ۲۲۱ روستا دارای سکنه هستند که گستره وسیعی از استان شامل خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می شوند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمان بیان کرد: تعداد بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمان حدود ۷۵ هزار نفر هستند که ۴۲ درصد از جمعیت روستایی و عشایری استان را تشکیل می دهند. شایان ذکر است که۶۱ هزار نفر از بیمه شدگان این صندوق در کرمان از خدمات بازنشستگی و دریافت مستمری بهره می‌برند.

وی ادامه داد: ۱۱۱ کارگزار روستایی و ۱۱ کارگزار عشایری به روستاییان و عشایر سراسر استان خدمات رسانی انجام می دهند که با توجه به وسعت استان کرمان پوشش بسیار مناسبی دارند. شهرستان کرمان بیشترین و شهرستان رودبار جنوب کمترین کارگزاری را دارند و اغلب مشکلات کارگزاری‌ها در حوزه جنوب و شرق استان است.

ارسال نظر