شناسه خبر : 6801

بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس‌های دنیا، بیمه‌ای‌ها هستند

بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس‌های دنیا، بیمه‌ای‌ها هستند

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه بیمه سلامت ایرانیان، حضور شرکت‌های بیمه‌ای در بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری دارایی‌های شرکت‌های بیمه‌ای دراین بازار را امری منطقی عنوان کرد.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، "محسن محمدی" در گفت و گو با چابک آنلاین، تحولات بازار سرمایه درهفته گذشته و روزهای اخیر را مثبت ارزیابی کرده و گفت که روند صعودی بازار ادامه دار خواهد بود و در روزها و ماههای آینده، بازار به سمت سهم های بزرگ، بنیادین وصادرات محور حرکت خواهد کرد تا سهم های کوچک.

وی ادامه داد: با توجه به بازدهی که سهم های کوچکتر داشته و شاخص هم وزن هم رشد زیاد داشته، شرکت های بزرگ بورسی، به خصوص شرکت های حوزه پتروشیمی، پالایش، فلزی و معدنی رشد چندانی نداشتند.

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه بیمه سلامت ایرانیان، بیان کرد:رشد سهم های بزرگ و بنیادین و صنایع بزرگ ادامه دار خواهد بود و سهم های کوچکتررشد زیادی نخواهند داشت و بسیاری از آنها با قیمت های اکنون پرریسک هستند و سهامداران خرد و غیرحرفه ای باید مراقب این دسته ازسهام باشند.

محمدی،با بیان اینکه بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری در بورس های دنیا، شرکت های بیمه ای هستند افزود که حضورآنها ماهیت بلند مدت دارد و برخلاف ماهیتی که بانک ها دارند اما در ایران برعکس همه دنیا عمل می شود و شرکت های وابسته به بانک ها در بازار سرمایه گذاری کرده اند والزام به فروش دارائی  بانک ها باعث شده که فروش سهم توسط گروه های وابسته به بانک ها زیاد شود.

مدیر عامل شرکت مدیریت سرمایه بیمه سلامت ایرانیان اظهارکرد: شرکت های بیمه ای ممکن است درملک و رشته دارایی های دیگرسرمایه گذاری کرده باشند هرچندکه املاک و مستغلات زیاد مناسب و شفاف نیستند، بنابراین  حضور شرکت های بیمه ای برای بازار سرمایه مفید است.

محمدی گفت: حضور شرکت های بیمه ای دربازار سرمایه، به رشد ورقابت بازار سرمایه ایران با سایر بورس های بزرگ دنیا ومتنوع شدن بازار کمک می کند، سبد ابزاری بازار وشاخص بازار را رشد می دهد و می تواند به ارتقای کیفیت بازار کمک کند.

وی بیان از اینکه سهم شرکت های بیمه ای در بازار سهام لیدر شود و اینکه داراییها و سرمایه های خودرا در بازار، سرمایه گذاری کنند به شدت استقبال کرد.

 

ارسال نظر