شناسه خبر : 6799

خادمان مساجد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند

خادمان مساجد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بر اساس مصوبه بند (ض) تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۸۶ خادمان مساجد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین امرالله حسنی نیا روز سه شنبه افزود: بر همین اساس هفت درصد از حداقل حقوق و دستمزد را خادم و مابقی هزینه بیمه را دولت پرداخت خواهد کرد که در این ارتباط توافقنامه ای نیز بین سازمان اوقاف و امورخیریه و سازمان تامین اجتماعی منعقد شده است.

وی ادامه داد: طبق این توافقنامه تشخیص و تائید خادم ثابت بودن را سازمان اوقاف و امور خیریه بر عهده گرفته و سازمان موظف شد سهم حق بیمه را از خادم دریافت و به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز کند.

حسنی نیا تصریح کرد: طی ۱۰ سال اخیر مشکلات زیادی در بیمه خادمان ثابت مساجد به وجود آمده بود، برخی مواقع خادمان حق بیمه خود را در فرصت قانونی پرداخت نمی‌کردند و یا بعضی از ادارات اوقاف اسامی ماهانه را با تاخیر به تأمین اجتماعی تحویل می‌دادند که انتهای هر سال سازمان تأمین اجتماعی مابه‌التفاوت حق بیمه را از سازمان اوقاف طلب می‌کرد در صورتی که خادمان مساجد جزو کارمندان ما نبودند و ما فقط رابط آن‌ها با تأمین اجتماعی بودیم.

وی با تأکید بر اینکه، خادمین مساجد جزو ضعیف‌ترین قشر جامعه هستند، گفت: ۳۲ هزار نفر در سال ۸۶ به‌عنوان خادمان ثابت مساجد بیمه شدند و جدیداً تأمین اجتماعی به استناد اینکه این قانون برای سال ۸۶ بوده و در بودجه سالهای جدید تعریف نشده در ثبت افراد جدید کمی مقاومت می‌کند.

حسنی نیا افزود: در همین زمینه در سال گذشته با تأمین اجتماعی مذاکره کردیم تا حق بیمه ۷ درصدی که خادم به حساب اداره اوقاف واریز می‌کند، مستقیماً به حساب تأمین اجتماعی واریز کند. ما یکی از فرایندهای اداری این کار را حذف کردیم که باعث تسریع و تسهیل در کار بیمه خادمان مساجد می‌شود.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی طی نامه‌ای به کلیه شعب خود اعلام کرد تا حق بیمه خادمین ثابت مساجد را دریافت کنند. در همین زمینه لیست تمامی خادمان به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد و خادمین می‌توانند ۷ درصد از حداقل دستمزد خود را مستقیماً به حساب تأمین اجتماعی واریز کنند.

حسنی نیا تأکید کرد: این تفاهم‌نامه همچنان به جای خود باقی است اما اضافه شدن افراد جدید به لیست بیمه شوندگان منوط به این است که از طریق مجلس در بودجه سال آینده دولت ردیفی برای این کار در نظر گرفته شود. تفاهم‌نامه جدید به نفع خادمان شده است و خادمین می‌توانند حق بیمه خود را مستقیم به حساب تأمین اجتماعی واریز کنند تا مشکلی در سابقه بیمه آن‌ها ایجاد نشود.

ارسال نظر