شناسه خبر : 6793

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی:

پیگیر موضوع بیمه خبرنگاران هستیم

پیگیر موضوع بیمه خبرنگاران هستیم

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به رسالت خطیری که خبرنگاران بر عهده دارند و برای داشتن امنیت شغلی پیگیری‌ها ادامه دارد و قطعا موضوع بیمه باید تحقق یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر انتقاد خبرنگاران در راستای منافع عمومی مردم و احقاق حق مردم باشد و منجر به شفاف‌سازی شود، از طرف قانون باید حمایت شوند.

سیده‌حمیده زرآبادی اظهار کرد: با توجه به موضوعاتی که در حوزه خبرنگاری وجود دارد از جمله پایین بودن حقوق و دستمزد و بیمه و حساسیت شغل خبرنگاری، در یک زمانی موضوع بیمه خبرنگاران محقق و اجرایی شد اما به دلیل انحرافاتی که داشت، دیگر اجرایی نشد.

وی افزود: کماکان پیگیر موضوع بیمه خبرنگاران هستیم و با توجه به رسالت خطیری که خبرنگاران بر عهده دارند و برای داشتن امنیت شغلی پیگیری‌ها ادامه دارد و قطعا موضوع بیمه باید تحقق یابد، ضمن اینکه باید جزو مشاغلی باشد که حقوق کافی شامل حال آن شود.

زرآبادی افزود: با توجه به اینکه روز خبرنگار نزدیک است، تلاش می‌شود تا زمان روز خبرنگار حداقل بتوانیم قوانینی که مصوب داریم، اجرایی شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه از انتقاد سازنده استقبال می کنم افزود: اگر انتقاد خبرنگاران در راستای منافع عمومی مردم و احقاق حق مردم باشد و منجر به شفاف‌سازی شود نه تنها نباید از خبرنگار شکایت صورت گیرد بلکه باید فردی که افشاگری کرده و موضوع را مطرح کرده است، از طرف قانون حمایت شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث‌های انتقادی که بیشتر منجر به شکایت مسئولان از خبرنگار می‌شود، تخریب است که به جای منافع عمومی بیشتر منافع شخصی و گروهی در میان است واساسا مدرک مستدلی وجود ندارد.

 

ارسال نظر