شناسه خبر : 6789

۸ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد زنجان واجد شرایط دریافت دفترچه بیمه سلامت هستند

8 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد  زنجان واجد شرایط دریافت دفترچه بیمه سلامت هستند

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تا کنون سه هزار و ۲۰۰ دفترچه درمانی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان صادر شده که این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، خدیجه ابراهیم خانی افزود: رسالت بیمه سلامت از اول آبان سال ۹۶ پوشش بیمه همگانی رایگان افراد بی بضاعت بود و به رغم نبود آزمون وسع، این سازمان پایبند شد تا مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را نیز تحت پوشش قرار دهد.

وی اظهار داشت: بر این بنیاد در روزهای پایانی سال گذشته بر پایه تفاهم نامه منعقده با کمیته امداد استان جستار پوشش درمان مددجویان این نهاد به سازمان بیمه سلامت منتقل شد.

این مسئول ادامه داد: بر این بنیاد پیش از این نیز مددجویان کمیته امداد با کارت درمان برای دریافت خدمات مورد نیاز به پزشکان طرف پیمان نامه مراجعه می‌کردند که این قشر از طریق بیمه سلامت دفترچه بیمه‌ای خدمات مورد نظر را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: تا کنون برای بیش از سه هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد دفترچه بیمه سلامت صادر شده و پیش بینی می‌شود این شمار به پنج هزار نفر برسد که اقدامات لازم نیز در دفاتر پیشخوان انجام می‌گیرد.

ابراهیم خانی افزود: بر پایه امار کمیته امداد استان هشت هزار و۵۴۷ نفر از مددجویان تحت پشتیبانی کمیته امداد استان زنجان واجد شرایط دریافت دفترچه بیمه سلامت هستند که شماری همپوشانی داشته و در صورتی که دفترچه دریافتی آنان از سایر ارگان‌های بیمه‌ای همانند تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح وابستگی تبعی باشند، در صورت گرایش و پس از ابطال می‌توانند از خدمات بیمه‌ای این سازمان نیز استفاده کنند.

وی اظهار داشت: دفترچه بیمه این افراد نیز مانند دیگران بوده با این تفاوت که نام پزشک خانواده‌ای که کمیته امداد برای آنها مشخص کرده، به همراه نظام پزشکی در صفحه اول دفترچه آنها قید شده و در اوراق، عنوان سایر اقشار و نظام ارجاع نیز درج خواهد شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: گروه‌های یاد شده در مهلت سه ماهه اعلام شده بود که برای تعویض کارت درمانی به دفترچه بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند که اغلب آنان این کار را انجام داده و مابقی این کار را انجام ندادند.

وی اضافه کرد: این تعداد مددجوی کمیته ا مداد در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر شامل شهرهای زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره ساکن هستند که بر این اساس ۹ دفتر پیشخوان در شهر زنجان و در سایر شهرهای یاد شده ۶ دفتر آماده صدور دفترچه بیمه سلامت هستند و برای بار نخست مبلغی دریافت نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر ۲۵ دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال بوده که از این تعداد ۹ دفتر در شهر زنجان و بقیه در دیگر شهرهای استان آماده ارائه خدمات رسانی است.

ارسال نظر