شناسه خبر : 6763

طرح معافیت‌های بیمه‌ای دولت برای تولیدکنندگان آغاز شد

طرح معافیت‌های بیمه‌ای دولت برای تولیدکنندگان آغاز شد

بزرگترین کارخانه تولید کفش زنانه با اشتغال و تولید بالا شامگاه یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان محلی بهره برداری و به طور رسمی به جمع یک هزار واحد تولیدی کیف و کفش این منطقه اضافه شد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، تولید ۳۰۰ مدل کفش، دوخت روزانه یک هزار جفت و ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر از جوانان از ویژگی‌های این کارخانه به شمار می رود که بزرگترین واحد تولیدکننده کفش زنانه در پهنه غرب کشور لقب گرفته است.
این کارخانه نمونه بارز رونق تولید در دیار هگمتانه است که سابقه‌ای طولانی در صنعت کیف و کفش و سراجی دارد.

شامگاه یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان بومی استان این واحد تولیدی با مدیریت یکی از جوانان خوش فکر همدانی به طور رسمی تولیدش را آغاز کرد و به جمع فعالان عرصه کیف و کفش پیوست.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان در آئین بهره برداری از این واحد تولیدی گفت: این طرح کاری بزرگ و شایسته و قابل تقدیر از سازمان صمت است که به خوبی ثابت کرده تحریم‌ها بر ملت تلاشگر و خستگی ناپذیر ایران کار ساز نیست.

ظاهر پورمجاهد مهمترین کار دولتمردان را فراهم کردن زمینه و زیرساخت برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال دانست و از بخش خصوصی خواست ایده‌های خود را برای کسب و کار معرفی کرده و از حمایت دولت بهره مند شوند.

وی با اشاره به وحدت و انسجام خوب بین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دولت گفت: از ظرفیت مجمع نمایندگان استان برای توسعه، تقویت تولید و اشتغال باید نهایت بهره برداری را انجام داد.

به گفته وی ستاد رفع موانع تولید از ابتدای سال ۲۰ نشست با حضور دائم ۱۰ مدیرکل به طور صادقانه برگزار کرده که در این نشستهای تخصصی ۱۸۰ تصمیم برای حل و فصل مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی استان گرفته شده است که نقش مهمی در رونق تولید دارد.

پورمجاهد با اشاره به مشکلات کارخانه‌ها برای تأمین مواد اولیه گفت: اگر چرم طبیعی قابلیت جایگزینی چرم مصنوعی در واحدهای تولیدی کفش را داشته باشد، برای فعال سازی واحدهای چرم سازی راکد استان اقدام می‌کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار تاکید کرد: برخی از مواد مورد استفاده در صنعت کفش نیز از چین وارد می‌شود که با مشارکت سرمایه گذار در داخل استان همدان قابلیت تولید دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نیز در این آئین از آغاز طرح معافیت‌های بیمه‌ای دولت برای بخش‌های تولیدی خبر داد و از فعالان اقتصادی مشکل دار خواست با توجه به محدودیت زمانی این طرح برای دریافت این خدمات شتاب کرده و به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

حمیدرضا متین از کمک‌های ویژه دولت در قالب تبصره ۱۸ اشاره و سهم استان را پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد که در سه بخش بازسازی و نوسازی ماشین آلات، احداث طرح‌های جدید و سرمایه در گردش به عنوان تسهیلات بانکی در متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گفته وی مدیران و مسئولان استان همدان را حامی و همراه تولیدکنندگان دانست و گفت: در روند صدور مجوز برای واحدهای تولیدی وقت کشی نکرده و هیچ سخت گیری نمی‌شود و در نهایت جواز تولید را یک روزه صادر می‌کنیم.

متین به بهبود روابط کارگر و کارفرما اشاره کرد و گفت: این مهم در استان نیاز به تقویت و اعمال برخی قوانین و مقررات دارد که در این باره با نمایندگان مجلس مکاتباتی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بهبود شرایط اقتصادی کشور را به فعالان اقتصادی استان نوید داد و از آنان خواست با صبوری و مهربانی با کارگران و رعایت انصاف و اعتدال با مصرف کننده روزهای سخت را پشت سرگذاشته و با تدابیر دولت به سمت آرامش و بهتر شدن اوضاع پیش بروند.

کیف و کفش به تنهایی مشکل بیکاری همدان را حل می‌کند
رئیس اتحادیه کیف و کفش و سراجی همدان گفت: در حال حاضر ۶ هزار نفر در زمینه تولید و عرضه کیف و کفش در سطح استان فعالیت دارند و این رسته شغلی به تنهایی می‌تواند بیکاری همدان را حل کند.

گازرانی از کیف و کفش به عنوان صنعتی قدیمی در همدان یاد کرد و افزود: در حال حاضر یک هزار واحد تولیدی در این زمینه فعالیت دارند و محصولشان از کشورهای همسایه به ویژه عراق، افغانستان و لبنان خریدار دارد.

وی خواستار افزایش کیفیت محصولات تولیدی و کاهش قیمت این کالا شد و گفت: با رعایت این دو نکته می‌توان کفش همدان را تبدیل به برند جهانی کرد.

کمبود نیروی متخصص و ماهر از مشکلات این صنف است که گازرانی به عنوان یک معضل از آن یاد کرد و گفت: کارگر ماهر و استادکار از نیازهای صنعت کیف و کفش است که برای آن باید چاره اندیشیده شود.

رئیس اتحادیه کیف و کفش و سراجی یادآوری کرد با همکاری فنی و حرفه‌ای برای آموزش نیروی متخصص اقداماتی صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه دلخواه برسد.

مدیر این واحد تولیدی نیز با قدردانی از حمایتهای دولت گفت: همدان از نامداران صنعت چرم بوده و می‌توان با اندکی حمایت، پیشکسوتان و صاحبان تجربه را به این حرفه و پیشه قدیمی بازگرداند.

پرویز موقر پاک تولید ارزان و با کیفیت را شعار اصلی مجموعه خود دانست و خاطرنشان کرد: ضمانت پس از فروش از خواسته‌های مصرف کنندگان است که ما به مشتری‌هایمان ارائه می‌کنیم.

این تولیدکننده موفق بازاریابی و فروش را از مشکلات عدیده واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: این واحد تولیدی به پشتوانه کیفیت خوب محصول در بیشتر استان‌های کشور نمایندگی فروش دایر کرده و در بازاریابی محصول هیچ مشکلی ندارد.

ارسال نظر