شناسه خبر : 6743

سهامداران شرکت‌های بیمه‌ای قصد خریدو فروش یا بازارگردانی سهام خود را ندارند

سهامداران شرکت‌های بیمه‌ای قصد خریدو فروش یا بازارگردانی سهام خود را ندارند

مدیرعامل سابق شرکت بیمه حافظ ضمن بیان اینکه، ضریب نفوذ صنعت بیمه درجامعه درچند سال اخیربا رشد خوبی روبه رو بوده است گفت: با خصوصی شدن صندوق‌های بازنشستگی میزان ضریب نفوذ بیمه از ۷درصد هم بالاتر می‌رود.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجر باشی، "عبدالرسول عطایی" در گفت و گو با چابک‌آنلاین یکی ازدلایل عمده فعال نبودن شرکت های بیمه در بورس را اینگونه بیان کرد، که سهامداران شرکت های بیمه قصد خریدو فروش یا بازارگردانی سهام خود را ندارند وسهامداران شرکت های بیمه بزرگ، چندین سال است که سهامدارشرکت هستند وقصد فروش سهم خودرا ندارند و توقعی که از شرکت ها در بازارسرمایه وجود دارد برای شرکت های بیمه صدق نمی کند.

به گفته وی ضریب نفوذ بیمه در جامعه ظرف دوسال گذشته با رشد خوبی روبه رو بوده است، یعنی یک زمانی ضریب نفوذ بیمه در کشور 1.3 درصد بود اما در حال حاضر به 2.3 درصد رسیده واین یعنی رشد خوبی کرده است .

مدیرعامل سابق شرکت بیمه حافظ اظهارکرد: اما پیش بینی چشم انداز صنعت بیمه درکشور7 درصد است. این مسئله تا یک حدودی طبیعی است زیرا درکشورما، همه بیمه را با دو بیمه نامه شخص ثالث و تکمیل درمان می شناسند و بیش از 50 تا 70درصد از سهم پرتفوی کشور این دوحوزه است .

عطائی ادامه داد: خوشبختانه ازدوسال گذشته شرکت های بیمه دربخش فروش بیمه نامه های عمرو زندگی فعال تر شده اند، که این موضوع می تواند نقش اساسی در بالابردن ضریب نفوذ بیمه در جامعه بازی کند.

وی، متوسط جهانی ضریب نفوذ بیمه را  7 درصد برشمرد و افزود که صندوق های بازنشستگی در دنیا درقالب شرکت های بیمه ای این کاررا انجام می دهند اما درایران این صندوق ها دولتی هستند.

مدیرعامل سابق شرکت بیمه حافظ بیان کرد: اگردر حوزه بازنشستگی هم برنامه ریزی های مناسبی  انجام شودواین بخش هم وارد صنعت بیمه شود قطعا ضریب نفوذ بیمه  از 7 درصد هم بالاتر خواهد رفت.

 عطائی اظهارکرد: مهمترین موضوع این است که بیمه درکشورجای رشد بسیاری دارد وشرکت های بیمه باید با تبلیغات و ارائه محصولات بهتروکاربردی تر، ضریب نفوذ بیمه را در جامعه بالا ببرند.

وی، شرایط کنونی اقتصادی کشوررا یکی ازدلایل مهجورماندن بیمه  عنوان کرد و ادامه داد:در زمانیکه مردم در بعضی از حوزه های اقتصادی مشکل دارندبیمه  یک کالای لوکس محسوب می شود  و خرید بیمه نامه های متفاوت در اولویت زندگی آنها قرارندارد.

مدیرعامل سابق شرکت بیمه حافظ گفت: تمام این موارد مطرح شده ازجمله دلایل تاخیروکاهش رشد صنعت بیمه نسبت به مابقی حوزه هادر اقتصاد کشوراست که با برنامه ریزی های بیمه مرکزی و ورود شرکت های بیمه در بیمه نامه های عمروزندگی قابل جبران است و آینده خوبی را برای صنعت بیمه به وجود می آورد.

ارسال نظر