شناسه خبر : 6727

۱۴دفتر پیشخوان در استان البرز خدمات برون سپاری به بیمه شدگان را ارائه می‌دهند

۱۴دفتر پیشخوان در استان البرز خدمات برون سپاری به بیمه شدگان را ارائه می‌دهند

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: هزار و ۹۳۷بیمار خاص در البرز تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، سعید جوانشیر پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال جاری، اظهار کرد: بیمه درمان پایه مددجویان کمیته امداد به تعداد ۲۴ هزار نفر را دنبال کرده ایم که تاکنون این اقدام برای بیش از هشت هزار نفر عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: برای مجهول الهویه های تحت پوشش بهزیستی نیز ارائه خدمات درمانی بستری را داشته ایم که تاکنون در این قالب در سه ماه ابتدایی سال جاری دو نفر را تحت پوشش قرار داده ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: بحث هزینه های درمان بستری زندانیان و خانواده آنها به تعداد ۱۲۰ هزار نفر عملیاتی شده است.

جوانشیر با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیکی حدود سه سال است که بصورت پایلوت در استان کرمان اجرایی شده است، ادامه داد: از امسال بصورت سراسری در استان های کشور این مهم دنبال می شود که هر استان شهری را انتخاب می کنند که در قالب آن پزشکان بصورت الکترونیکی نوشتن نسخه را دارند.

وی در خصوص الکترونیکی کردن پرونده بستری با اشاره به اینکه در دو بیمارستان البرز این طرح دنبال شده است، تاکید کرد: در پرونده الکترونیک سلامت تمامی خدماتی که یک نفر از تمامی بیمه ها از جمله بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و دیگر موارد دریافت می کنند باید به این مجموعه وصل باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با اشاره به اینکه پرونده الکترونیکی کردن بستری بصورت پایلوت در شش استان کشور در حال اجرا است، گفت: در البرز نیز بیمارستان شهید رجایی به عنوان‌پایلوت انتخاب شده اما ابتدا باید مسائل حقوقی مانند برگزاری مناقصه در این خصوص حل شود تا بتوانیم اجازه اجرای آن را دریافت کنیم.

جوانشیر افزود: ۱۴ دفتر پیشخوان در استان البرز خدمات برون سپاری به بیمه شدگان را ارائه می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری حدود ۱۵ میلیارد تومان پرداختی به موسسات درمانی داشتیم، گفت: حدود ۸۵ میلیارد تومان به موسسات بدهکار بودیم که از این میزان ۴۵ میلیارد تومان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است همچنین طی سال گذشته حدود ۱۹۶ میلیارد تومان پرداختی به موسسات درمانی داشتیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز در پایان با این توضیح که ۴۵۰ هزار بیمه شده در استان البرز داریم، افزود: از این تعداد هزار و ۹۳۷ نفر بیماران خاص هستند که حدود ۹ درصد هزینه های درمانی ما مربوط به این بیماران است.

ارسال نظر