شناسه خبر : 6726

طولانی شدن صدور بیمه خبرنگاران فضا را به سمت کاغذ بازی سوق داد

طولانی شدن صدور بیمه خبرنگاران فضا را به سمت کاغذ بازی سوق داد

مدیر خانه مطبوعات استان قزوین گفت: فرایند ثبت نام،بررسی و تایید درخواست متقاضیان استفاده از بیمه خبرنگاران بسیار طولانی است و باید برای کوتاه سازی آن اقدام کرد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایلنا، هادی درزی رامندی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان قزوین افزود: هدف از برگزاری این نشست‌ها آسیب شناسی حوزه رسانه‌ای استان و بیان دغدغه های فعالان رسانه استان است.

وی اضافه کرد: خبرنگاران که وظیفه انعکاس مشکلات جامعه را بر دوش می کشند، خود نیز همواره دارای مطالباتی هستند که خانه مطبوعات باید در انعکاس این مشکلات اقدام کند.

درزی رامندی به تعریف نشدن منابع مالی برای خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت: با اینکه در یک سال گذشته خانه مطبوعات هیچ بودجه ای در اختیار نداشت، اما این موضوع هیچ وقفه ای در برنامه های خانه ایجاد نکرد و اعضای خانه مطبوعات تلاش کردند تا برای خدمت رسانی به اصحاب رسانه پیشگام باشند.

وی همچنین گفت: با پیگیری اعضای خانه مطبوعات قرار است که رقم پیشنهادی استاندار قزوین برای هفتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان قزوین در سال ۹۷ که تاکنون واریز نشده بود، به حساب خانه مطبوعات پرداخت شود.

مدیر خانه مطبوعات استان قزوین با اشاره به برنامه های فرهنگی و ورزشی اجرا شده برای خبرنگاران تشریح کرد: برپایی مسابقات ورزشی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۶ رشته ورزشی و برگزاری دوره های آموزشی، تفریحی و رفاهی از دیگر اقدامات خانه مطبوعات برای اصحاب رسانه بوده است.

درزی رامندی به پیگیری مایحتاج ضروری خبرنگاران و کالاهای اساسی پرداخت و گفت: یکی از درخواست‌های مهم خبرنگاران تامین مایحتاج ضروری زندگی مانند تهیه گوشت قرمز بود که قول‌های مساعدی از سوی مسئولان داده شده تا بتوانیم در قالب سبد کالا به این درخواست فعالان رسانه استان جامعه عمل بپوشانیم.

مدیر مسئول دو هفته نامه رویداد قزوین در مورد تاخیر در بیمه برخی خبرنگاران نیز توضیح داد: متاسفانه طولانی شدن روند اداری برای صدور بیمه خبرنگاران فضا را به سمت بروکراسی (کاغذ بازی) سوق داده و ما نیز از مسئولان مربوطه انتقاد داریم که چرا پس از سالها قول مساعد هنوز برخی خبرنگاران با چندین سال سابقه از داشتن بیمه محروم هستند؟

وی به راه اندازی کمیته عکاسان در استان اشاره کرد و گفت: اعضای خانه مطبوعات حامی عکاسان خبری هستند اما به لحاظ کار تخصصی از پیشکسوتان و فعالان این عرصه می‌خواهیم پا به عرصه میدان گذاشته و در راستای ارتقای جایگاه عکاسان خبری استان اقدام کنند.

ارسال نظر