شناسه خبر : 6690

ورزشکاران در پایان دوران قهرمانی بیمه بازنشستگی ندارند

ورزشکاران در پایان دوران قهرمانی بیمه بازنشستگی ندارند

دارنده چندین نشان طلای مسابقات جهانی ووشو، گفت: در رابطه با فعالیت سیفی در رشته MMA نظری ندارم، اما امیدوارم که محسن هم بتواند در انتخاب جدیدی که کرده مثل رشته ووشو موفق باشد، به هر حال او کاملا دین خود را به تیم ملی ووشو ادا کرده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس، حمیدرضا قلی‌پور، در پاسخ به این سوال که گویا پس از عمل جراحی که روی زانوی پای خود داشتید، این روزها تمرینات را آغاز کرده‌اید شرایط تمرینی شما در حال حاضر به چه صورت است،‌عنوان کرد: خوشبختانه تمرینات در بعد فنی و زیر نظر استاد مرادی شروع کرده‌ام در واقع فعلاً‌ تمرینات دست و بوکس را زیر نظر استاد مرادی پیگیری می‌کنم اما هنوز پزشکم اجازه نداده است که تمرینات پا را به صورت جدی شروع کنم، فکر می‌کنم دو یا سه هفته دیگر تمرینات ضربات پا را هم به صورت کاملاً‌ جدی می‌توانم شروع کنم. البته در طول این مدت هیچ وقت تمرینات بدنسازی را رهان نکردم و با برنامه‌آی که جلیل عطایی از قهرمانان سابق ووشوی جهان داشت پیگیری می‌کردم و شرایط بدنی‌ام فکر میکنم به مرز آمادگی 40 درصد رسیده است. قطعاً تا 4 ماه آینده به شرایط ایده‌ال خواهم رسید. 

دارنده نشان طلای بازی‌های آسیایی گوانگجو در پاسخ به این سوال که آیا همچنان تصمیم دارید که در مسابقات MMA وارد رینگ شوید یا خیر،‌ اظهار داشت: پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی به صورت جدی تصمیم گرفتم تا در مسابقات MMA فعالیت کنم. قطعا می‌توانم در این مسیر مثل دورانی که در ووشو فعالیت می‌کردم به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنم. ضمن اینکه در چارچوب این رقابت‌ها دو مرحله مبارزه خوب داشتم. قطعاً پس از پایان آسیب‌دیدگی‌ام استارت خوبی در این مسیر خواهم زد.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی در پاسخ به این سوال که این روزها محسن سیفی هم ابتدا در رشته کیوان به موفقیت دست یافت اما گویا در ادامه مسیر در مسابقات MMA حضور پیدا کرده اما نتیجه‌ای نگرفته نظر شما در مورد فعالیت محسن سیفی در رشته MMA چیست، گفت:‌ در رابطه با فعالیت سیفی در رشته MMA نظری ندارم، اما امیدوارم که محسن هم بتواند در انتخاب جدیدی که کرده مثل درخشش در رشته ووشو، در این رشته هم ستاره باشد من نمی‌توانم در تصمیم محسن دخالت کنم او یک ورزشکار باتجربه و مدال‌آور است و تا همین امروز هم بیشتر از آنچه که مسئولان به او رسیدگی کرده‌اند برای تیم ملی ووشو مدال آوری کرده و کاملا دین خود را به تیم ملی ووشو ادا کرده است.

دارنده نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا در ادامه صحبت‌های خود با گلایه از اینکه ورزشکاران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیستند و حتی حقوق مکفی ندارند، گفت:‌ورزشکاران ما نه بیمه هستند و نه اینکه حقوقی دریافت می‌کنند کسی که طلای المپیک و بازی‌های آسیای را دارد شاید در طول ماه 600 یا 700 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند البته این در حالی است که هر چند وقت یکبار حقوق این مدال‌آوران پرداخت می‌شود متأسفانه ما بیمه هم نیستیم و در پایان دوران قهرمانی چیزی به نام بیمه بازنشستگی نداریم. یک ورزشکار پس از سال‌ها مدال‌آوری حق دارد به پول فکر کند. در رشته وزنی مثل MMA به خاطر شرایط خوب مالی که حاکم  است خیلی از ورزشکاران پس از کسب سال‌ها افتخارآفرینی به این رشته ورود کردند تا با درآمد مالی بتوانند آینده خود را تأمین کنند و این تصمیمی منطقی است. محسن هم با توجه به تجربه‌ای که دارد می‌داند که چه تصمیمی گرفته است. هر تصمیمی که او بگیرد ما به تصمیم او احترام می‌گذاریم و اگر بخواهد از تیم ملی ووشو خداحافظی کند باید از او تقدیر و تشکر شود.

ارسال نظر