شناسه خبر : 6682

مشکل بزرگ کشاورزان سمنان عدم حمایت سازمان‌های بیمه‌گر است

مشکل بزرگ کشاورزان سمنان عدم حمایت سازمان‌های بیمه‌گر است

رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه ظرفیت‌های خوب کشاورزی در این استان وجود دارد اما مشکلات نیز کم نیستند، گفت: کشاورزی استان نیازمند حمایت شرکت‌های بیمه‌گر است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، علی اصغر جمعه‌ای صبح دوشنبه در نشستی با اعضای انجمن انگور استان سمنان به میزبانی اتاق بازرگانی ضمن بیان اینکه حمایت بیشتر سازمان‌های بیمه‌گر از صنعت کشاورزی می‌تواند مؤثر باشد، تاکید کرد: استان سمنان ظرفیت ویژه‌ای در تولیدات بخش کشاورزی دارد که در سال‌های اخیر با مشکلاتی چون خشکسالی و سرمازدگی روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش بهره‌بردان و اعضای انجمن انگور استان سمنان برای صادرات این محصول بسیار اثر بخش بوده است، تاکید کرد: باید برای توسعه صادرات این محصول برنامه‌ریزی دقیق‌تری کرد.

تولید ۱۰ درصد نیاز انگور کشور در شاهرود

رئیس هیئت مدیره انجمن انگور شاهرود نیز در این نشست با بیان اینکه مشکل بزرگ باغداران و بهره برداران انگور، عدم حمایت سازمان‌های بیمه گر است، گفت: در حال حاضر فقط محصولات کشاورزی بیمه می‌شوند در صورتی که خواسته باغداران بیمه درخت‌های مثمر است که بیشتر آسیب را در سرمازدگی تجربه می‌کنند.

محمد جعفری بیان کرد: مشکلات و پیشنهادات این بخش توسط ذینفعان احصاء شده و این انجمن آمادگی دارد تا موارد مرتبط را در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ارائه کند.

وی افزود: در شهرستان شاهرود به طور متوسط هرساله ۸۰ هزار تن انگور برابر ۱۰ درصد نیاز کشور انواع مختلف انگور تولید می‌شود.

ارسال نظر