شناسه خبر : 6672

افرادی فاقد بیمه‌های تأمین اجتماعی، کشوری و لشگری مشمول صندوق بیمه کشاورزان می‌شوند

افرادی فاقد بیمه‌های تأمین اجتماعی، کشوری و لشگری  مشمول صندوق بیمه  کشاورزان می‌شوند

اسدالله رازانی، رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سفر به استان کرمانشاه بیمه روستائیان را یک آرمان در حال تحقق دانست.

به گزارش چابک‌آنلاین، اسدالله رازانی رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سفر به استان کرمانشاه با بیان اینکه بیمه روستاییان یک آرمان در حال تحقق است گفت: خدا را شاکرم که توفیق داد تا بار دیگر در قامت یکی از مسئولین خدمتگزار روستاییان، کشاورزان و عشایر به استان کرمانشاه سفر کنم.

او با تأکید بر این نکته که از شاخص‌های مهم توسعه انسانی که همه ساله توسط سازمان ملل متحد اعلام می‌شود شاخص امید به زندگی و زندگی آبرومندانه در دوران کهولت است افزود: ماده ۱۳ در برنامه چهارم توسعه تأکید بر بیمه روستاییان دارد.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستائیان در ادامه با اشاره به ساختار نظام جامع تأمین اجتماعی که توسط دولت به مجلس ارائه و در سال ۸۴ بر اساس آن صندوق بیمه اجتماعی روستائیان شکل گرفت گفت: بر این اساس قرار شد کسانی که در بیمه‌های تأمین اجتماعی و کشوری و لشگری لحاظ نشده‌اند، مشمول این بیمه دولتی شوند.

او همچنین افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشور از زمان شکل گیری تا کنون توفیق‌هایی زیادی داشته و بر اساس اعلام سازمان ملل، در رده کشورهای با توسعه انسانی بالا قرار گرفته‌ایم اما متأسفانه عمومیت جامعه، از این اقدام ارزشمند مطلع نیستند.

هوشنگ  بازوند، استاندار کرمانشاه نیز در مراسم تکریم و تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشور تأکید کرد که دولت تمام خسارات سیل به کشاورزان استان را جبران می‌کند.

بنا بر گفته مدیر صندوق استان کرمانشاه در این استان تاکنون ۵۰ هزار نفر مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر شده‌اند که تقریباً دو برابر متوسط کشوری است.

ارسال نظر