شناسه خبر : 6665

اصناف معضلات زیادی در مسائل بیمه‌ای و بانکی دارند

اصناف معضلات زیادی در مسائل بیمه‌ای و بانکی دارند

رئیس فراکسیون اصناف مجلس گفت: نزدیک ۲۰درصد از تولید ناخالص ملی با فعالیت اصناف محقق می‌شود اما دولت هیچگونه برنامه مشخصی برای حمایت از اصناف ندارد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس، شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر از وضعیت نظارت و بازرسی در کشور انتقاد کرد و گفت: باید مجلس به بحث نظارتی بین دولت و اصناف ورود جدی‌تری داشته باشد. 

وی افزود: اتاق اصناف بارها درباره آفت‌های قاچاق هشدار داده بود و البته مجلس هم  پیگیری‌های خوبی در این رابطه کرد اما متاسفانه معضلات این حوزه همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس تصریح کرد: محدودیت قانونی در کشورمان نداریم ولی مشکل ما در بعد نظارت است در حالی که باید نظارت به فرهنگ بی چون و چرا تبدیل شود. 

حسن‌پور خاطرنشان کرد: نزدیک به 20 درصد از تولید ناخالص ملی با فعالیت اصناف صورت می‌گیرد، اما دولت هیچگونه برنامه مشخصی برای حمایت از اصناف در دستور کار ندارد.

وی افزود: در مسائل بیمه‌ای و بانکی اصناف معضلاتی را با آنها دارند، این درحالیست که اصناف بالاترین سطح اشتغالزایی را در کشور داشته و دارند.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس تصریح کرد: باید با حمایت‌های همه جانبه در ارائه تسهیلات کم بهره و مسائل بیمه‌ای موجبات پیشرفت این مجموعه را فراهم کنیم. 

حسن‌پور گفت: چون اصناف مشکلات بسیاری دارند باید دولت در تمامی تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، اصناف را بیش از بیش مورد توجه قرار دهند. 

ارسال نظر