شناسه خبر : 6659

سلامت ۱۹۷ هزار نفر از والدین شهدا، جانبازان و ایثارگران پایش شد

سلامت ۱۹۷ هزار نفر از والدین شهدا، جانبازان و ایثارگران پایش شد

سخنگوی معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حقوق پزشکانی که در مراکز درمانی و بیمارستانی با بنیاد شهید همکاری دارند، از حدود ۹ ماه پیش تاکنون به دلیل عدم اجرای تعهدات بیمه های تکمیلی طرف قرارداد پرداخت نشده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا حبیب الهی افزود: در یک دوره پرداختی‌های پزشکان از محل یک بودجه متمرکز پرداخت می‌شد که از آن خارج شد و به بیمه تکمیلی واگذار شد.
وی تصریح کرد: از مهر ماه پارسال تاکنون پزشکان هیچ پرداختی نداشته‌اند و به طور یقین این موضوع مشکلاتی را برای آنها به وجود می‌آورد.
حبیب الهی در عین حال ادامه داد: همه ما نسبت به جانبازان و ایثارگران دینی بر گردن داریم و به رغم پرداخت نشدن هزینه‌های پزشکان از سوی بیمه تکمیلی، هیچکدام از خدمات آنها حذف یا کاهش نیافته است که انتظار داریم بیمه تکمیلی نسبت به تسریع در این زمینه اقدام کند.

سلامت ۱۹۷ هزار نفر از والدین شهدا، جانبازان و ایثارگران پایش شد
وی در ادامه با اشاره به انجام طرح پایش سلامت برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران، اظهار داشت: این طرح یک دوره‌ای برای این افراد شروع شد و معتقدیم ایثارگران به ویژه والدین شهدا نیاز بیشتری به مراقبت دارند به همین منظور باید پایش سلامت آنها به خوبی انجام شود.
حبیب الهی همکاری پزشکان در این زمینه را ضروری دانست و گفت: پزشکان برای انجام پایش سلامت ایثارگران و خانواده‌های شهدا همکاری جدی دارند که باید با پرداخت به موقع هزینه‌های فعالیت‌های آنان گام مهمی برای ارائه خدمات بهتر به این افراد برداریم.
رئیس اداره پایش سلامت و بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همچنین بنیاد شهید فرهنگ توانبخشی را برای گروه هدف خود بالا برده است و ما از سطح خانه همزمان با ارزیابی سلامت بخش‌هایی که نیاز به توانبخشی داشته باشند، به آنها ارائه می‌دهیم.
به گفته وی اکنون ۹۰ درصد خانواده‌های شهدا و ایثارگران بالای ۶۵ سال سن دارند پس به طور یقین نیازمند دریافت خدمات بیشتر و بهتری هستند که امیدواریم با همکاری بیمه تکمیلی و پزشکان بتوانیم همچنان برای ارائه خدمت به این افراد اقدامات اساسی صورت گیرد.
رئیس اداره پایش سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۹۷ هزار نفر مورد پایش سلامت از والدین شهدا، جانبازان و ایثارگران در سال گذشته انجام شد و امسال نیز برنامه ریزی برای پایش سلامت از خانواده‌های شهدا و ایثارگران صورت گرفته است.
وی ادامه داد: هر ساله به منظور مراقبت بیشتر و ارائه خدمات درمانی بهتر به والدین شهدا، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان برنامه‌ای تحت عنوان پایش سلامت در بنیاد شهید برنامه ریزی می‌شود تا از این طریق بتوانیم از آنها مراقبت‌های لازم را انجام دهیم.
مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، ۲۲۵ هزار و ۵۷۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

همچنین تعداد کل جانبازان در کشور به ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر می‌رسد که ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر معادل ۵۹ درصد جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر معادل ۴۱ درصد نیز جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس نیز ۴۳ هزار و ۱۷۳ نفر هستند.

ارسال نظر