منازل و اثاثیه همه مددجویان در برابر بلایای طبیعی بیمه شدند

منازل و اثاثیه همه مددجویان در برابر بلایای طبیعی بیمه شدند

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از بیمه شدن منازل مسکونی همه مددجویان تحت حمایت به همراه اسباب و اثاثیه و ابزار آلات اشتغال و خودکفایی آنها خبر داد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس، احمد لطفی اظهار داشت: بر اساس قرارداد منعقد شده با یکی از شرکت‌های بیمه‌ای، منازل مسکونی شامل ساختمان، تأسیسات، اثاثیه، محل نگهداری احشام و ابزار آلات اشتغال و خودکفایی مددجویان در برابر بلایای طبیعی بیمه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در ادامه افزود: قرارداد این پوشش‌های بیمه‌ای به مدت یکسال است که همه ساله پس از خاتمه، برای سال های بعد تمدید می‌شود.

لطفی بیان کرد: طبق این قرارداد مددجویان در برابر خطراتی همچون آتش سوزی، صاعقه، انفجار، سیل، زلزله، طوفان، ضایعات ناشی از نشت آب باران، اتصالات برق منجر به آتش سوزی و ریزش سقف منزل، تحت پوشش بیمه هستند.

وی خاطرنشان کرد: مددجویان همچنین می‌توانند از غرامت فوت و نقص عضو نیز بهره‌مند شوند.

به گفته مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر طی دو سال 96 و 97 بیش از 900 پرونده حادثه مربوط به منازل مددجویان تحت حمایت تشکیل و بیش از 700 میلیون تومان غزامت از شرکت‌های بیمه گر به نفع مددجویان دریافت شده است.

لطفی با اشاره به سقف پرداخت تعهدات شرکت بیمه‌گر به مددجویان بیان کرد: پرداخت 35 میلیون تومان برای ساختمان و اثاثیه منازل روستایی(20 میلیون تومان برای ساختمان و 15 میلیون تومان برای اثاثیه )، پرداخت 50 میلیون تومان برای ساختمان و اثاثیه منازل شهری( 35 میلیون تومان برای ساختمان و 15 میلیون تومان برای اثاثیه )، 15 میلیون تومان برای غرامت فوت و چهار میلیون تومان برای نقص عضو بیمه‌شده اصلی(سرپرست خانوار) از موارد تعهدات بیمه‌گر در قرارداد منعقد شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در پایان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقدامات مؤثر این نهاد پرداخت حق بیمه مددجویان تحت حمایت با هدف برخورداری از مزایای بیمه از جمله مستمری، بازنشستگی و از کار افتادگی است.

ارسال نظر