صندوق اعتباری هنر گزارشی از عملکرد بیمه درمان خود در سال ۹۷ منتشر کرد

صندوق اعتباری هنر گزارشی از عملکرد بیمه درمان خود در سال 97 منتشر کرد

صندوق اعتباری هنر گزارشی از عملکرد بیمه درمان تکمیلی خود در سال ۹۷ منتشر کرد.

به گزارش چابک‌آنلاین، ارتقا وضعیت اهالی فرهنگ، هنر و رسانه زمینه ساز توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. یکی از راهبردهای ایجاد امنیت خاطر برای جامعه فرهنگی و هنری کشور برخورداری از تسهیلات بیمه‌ای است. بیمه با ارزش بخشیدن به هنرمند و توجه به نیازهای او در نبود امنیت شغلی می‌تواند نقطه اتکایی برای ادامه فعالیت وی خصوصاً در شرایط سخت باشد.

در این میان صندوق اعتباری هنر بر اساس برنامه سوم توسعه تلاش می‌کند شرایطی را فراهم آورد که با گسترش خدمات بیمه‌ای فضایی امن را برای تداوم فعالیت حرفه‌ای هنرمندان فراهم آورد. این امر تا اندازه‌ای می‌تواند به رفع دغدغه‌های قشر فرهیخته جامعه بیانجامد که خود زمینه ساز ایجاد انگیزش و خلق آثار هنری است.

صندوق اعتباری هنر بنا بر وظیفه ذاتی خود در حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران کشور به دنبال گسترش چتر حمایتی خود در سراسر کشور است.

انعقاد قرار داد با شرکت بیمه سرمد

در قرارداد سال ۱۳۹۷، پس از بررسی و مذاکره با شرکت‌های بیمه‌گر پوشش بیمه درمان تکمیلی و عمر و حادثه برای ۱۱۸۴۲ نفر سرپرست خانواده متقاضی بیمه تکمیلی، توسط بیمه سرمد و در قالب سه طرح متنوع منعقد شد. بیمه سرمد خدمات خود را در دو بخش بستری و پاراکلینیکی با شرکت کمک‌رسان ایران(sos) و دندان پزشکی با شرکت ارتقا سلامت پاسارگاد به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ارائه داد.

بیش از ۲۲ هزار نفر از فعالان فرهنگی و هنری کشور و افراد تحت تکفل از بیمه درمان تکمیلی در سال ۹۷ بهره مند شدند.

بر این اساس ۸ درصد در طرح امید، ۷۲ درصد در طرح آرامش و ۲۰ درصد در طرح رفاه قرار دارند.

صندوق اعتباری هنر با هدف حمایت از هنرمندان کشور، گسترش خدمات بیمه‌ای و کاهش دغدغه‌های درمانی فعالان فرهنگی و هنری، بخشی از حق بیمه اعضا و افراد تحت تکفل را متقبل شد.

سامانه "بیمانو"

سامانه جامع خدمات الکترونیک درمان (بیمانو) در سال ۹۶ با هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر، نظارت بر عملکرد شرکت‌های بیمه و ارتقای پاسخگویی، ارائه اطلاعات شفاف به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه طراحی شد.

از طریق این سامانه اعضا در هر زمان و مکان می‌توانند مدارک هزینه‌های پزشکی خود را بارگذاری نمایند. همچنین امکان مشاهده وضعیت اسناد درمانی و ریز هزینه‌های دریافتی بیمه شده اصلی و افراد تحت تکفل به تفکیک نیز در این سامانه امکانپذیر است.

سامانه "بیمانو" این امکان را فراهم نموده است که بیمه شده بعد از بارگذاری و اطمینان از تکمیل مدارک مورد نیاز، نسبت به ارسال اصل مدارک از طریق پست اقدام نماید. به این ترتیب از مراجعات حضوری به طور قابل ملاحظه‌ای کاسته شده است. بیش از ۹۶ درصد مراجعین مدارک خود را به صورت غیر حضوری در سامانه "بیمانو" ثبت کرده‌اند.

ثبت بیش از ۹۹ هزار هزینه درمانی در سامانه "بیمانو"

طی یک سال گذشته از طریق مشارکت اعضا صندوق اعتباری هنر در پیگیری غیرحضوری هزینه‌های درمان از طریق سامانه "بیمانو"، بیش از ۹۹ هزار هزینه درمانی در این سامانه ثبت و بارگذاری شده است.
پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد تومان خسارت بیمه درمان تکمیلی طی ۵۷۵ مرحله در اجرای قرار داد سال ۹۷ بیمه درمان تکمیلی با شرکت بیمه سرمد تا امروز بیش از ۷۲۰۰۰ پرونده به شرکت بیمه گر ارسال شده و بیش ۶۰ میلیارد ریال خسارت بیمارستانی و دندانپزشکی طی ۵۹ هزار تراکنش به بیمه شدگان پرداخت شده است.
بیشترین و کمترین آمار ثبت نام استانی بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر

بر اساس آمارهای موجود از کل متقاضیان بیمه درمان تکمیلی سال ۹۷، استان «تهران» با سهم بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کل، بالاترین سهم را از میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.
استان‌های «البرز»، «اصفهان»، «گیلان»، «خراسان رضوی» و «قم» پس از استان تهران قرار دارند.

کمترین آمار ثبت نام بیمه درمان تکمیلی به ترتیب مربوط به استان‌های «خراسان جنوبی»، «خراسان شمالی»، «کهگیلویه و بویراحمد» و «کردستان» است.

استان سیستان بلوچستان در سال ۹۶ کمترین آمار ثبت نام بیمه درمان تکمیلی را در میان استان‌های کشور داشت. در سال ۹۷ با پیگیری و حمایت صندوق اعتباری هنر آمار ثبت نام شدگان این استان از رشد قابل توجهی نسبت به سال ۹۶ برخوردار شده است.

ارسال نظر