شناسه خبر : 6624

خسارت بیمه به حساب روستاییان مناطق سیل‌زده واریز می‌شود

خسارت بیمه به حساب روستاییان مناطق سیل‌زده  واریز می‌شود

مدیرکل امور روستایی استانداری لرستان گفت: سه هزار و ۷۰۰واحد روستایی استان که بر اثر سیل آسیب دیده بودند خسارت خود را از بیمه دریافت کردند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا عبداللهی گفت: در این راستا به سه هزار واحد، خسارت‌های تعمیری و ۷۰۰ واحد خسارت تخریب نیز پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ بیمه منازل در استان بسیار ضعیف است اظهار داشت: سال گذشته با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استانداری لرستان برای ۷۴ هزار واحد روستایی بیمه نامه صادر شد.

وی ادامه داد: بابت هر واحد روستایی ۲۵۰ هزار ریال به بیمه پرداخت شده که از این رقم ۱۴۰ هزار ریال توسط بنیاد و ۱۱۰ هزار ریال توسط دهیاری‌ها تأمین شده است.

عبداللهی با بیان اینکه خسارت بیمه به حساب روستاییان واریز می‌شود اظهار داشت: بر اساس بیمه نامه صادره نوع خسارت شامل سیل، زمین لرزه، صاعقه و آتش سوزی است و به همین دلیل افرادی که منزل مسکونی آنها بر اثر بارندگی آسیب دیده، خسارتی تعلق نمی‌گیرد.

وی توضیح داد: چنانچه واحد مسکونی ۱۰۰ درصد تخریبی باشد ۳۰۰ میلیون ریال و در صورت نیاز به تعمیر معادل پنج تا ۹۰ درصد این مبلغ به حساب بیمه شدگان واریز می‌شود.

۳۵ هزار واحد مسکونی لرستان بر اثر سیل فروردین ماه خسارت دید.

ارسال نظر