شناسه خبر : 6616

اعتبار بیمه ۳۳۷۰زنبوردار گیلانی تامین نشد

اعتبار بیمه 3370زنبوردار گیلانی تامین نشد

رییس اتحادیه زنبورداران گیلان گفت: برای نخستین بار صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور با استفاده از یک برند مطرح کشوری، بنا دارد عسل‌های هر استان از جمله گیلان را به نام این برند و شناسه همان استان بسته‌بندی و توزیع کند که به نظر می‌رسد مشکل نبود برند تا حدودی حل شود و عسل گیلان شناخته شده‌تر شود.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، فریدون قلی‌زاده گفت: بیشتر زنبورداران دانش کافی در خصوص مدیریت کندو را دارند، مشکل اصلی کمبود و گرانی نهاده‌های زنبورداری برای اعمال مدیریت کندوست.

وی افزود: امسال قیمت ورقه‌های موم که باید در کندو جا گذاری شود سه برابر قیمت پارسال و از طرفی چوب مورد نیاز برای ساخت کندوها که باید از گونه‌های جنگلی راش و توسکا تهیه شود کم است.

قلی‌زاده با گلایه از برخی از سخت‌گیری‌ها خاطرنشان کرد: در برخی موارد حتی اجازه استفاده از درختان خشکیده جنگلی را هم به زنبورداران نمی‌دهند و در کارگاه‌های کندوسازی هم در مواقعی سخت‌گیری های زیادی اعمال می‌کنند.

رییس اتحادیه زنبورداران گیلان مشکل بیمه را یکی از دغدغه‌های مهم زنبورداران اعلام و اظهار کرد: قرار بود از محل هدفمندی یارانه‌ها اعتبارات بیمه زنبوردارن تامین شود اما این کار فقط در دو سال اول و تنها برای 630 نفر از 4000 زنبوردار انجام شد و بقیه بلاتکلیفند.

قلی‌زاده با تاکید بر اینکه این مشکل همه زنبورداران کشور است، گفت: بارها این موضوع را با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، اتحادیه زنبورداران کشور و نمایندگان مجلس در میان گذاشته‌ایم اما ظاهرا کمبود اعتبارات مانع اصلی است.

ارسال نظر