شناسه خبر : 6613

سالانه ۶۶۰میلیارد تومان برای بیمه شدگان اصفهان هزینه می‌شود

سالانه ۶۶۰میلیارد تومان برای بیمه شدگان اصفهان هزینه می‌شود

‌مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: چهار ماه از بدهی سال گذشته معادل ۲۱۰میلیارد تومان پرداخت نشده است، اما در سال جاری همه بدهی‌ها را پرداخت کرده‌ایم و بدهی در این سال ثبت نشده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین بانک گفت: اصلاً قابل قبول نیست که کسی وارد اداره کل بیمه سلامت شود و کارش بدون نتیجه به پایان برسد. تلاش این است که بهترین خدمات تسهیل سازی و ارزان سازی در بیمه سلامت دنبال شود.

وی افزود: یک میلیون و ۴۰۰ هزار بیمه شده سلامت در استان حضور دارند، البته این تعداد در گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده است که بر اساس طرح همپوشانی بیمه شدگان که از دو محل بیمه استفاده می‌کردند، این همپوشانی‌ها حذف شد و این عدد کاهش یافت. البته طرح همپوشانی، طرح درست بوده و موجب شفاف سازی مباحث بیمه‌ای شد و با استقرار سیستم جامع اطلاعاتی، این همپوشانی‌ها تا حدود زیادی حل کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان ادامه داد: از این تعداد بیمه شده پنج هزار بیمار خاص داریم که از نظر تعویض، تمدید و حق بیمه دارای مزایا هستند و در این زمینه فرانشیزها یا کم و یا صفر می‌شود. سالانه ۶۶۰ میلیارد تومان هزینه برای بیمه شدگان صورت می‌گیرد و ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار بار مراجعه بیمه شدگان به بیمه سلامت است.

وی تاکید کرد :۳۸۰ هزار کارمند، ۱۰۶ هزار بیمه شده سایر اقشار و ۵۳۰ هزار بیمه شده روستایی داریم که بیمه آنها رایگان است. بیش از ۷۰ درصد بیمه شدگان رایگان بودند و هیچ سرانه‌ای پرداخت نکردند. این سازمان از نظر وصول درآمدهای بیمه‌ای یکی از معتبرترین‌ها است.

وی گفت: چهار هزار و ۹۶۰ مؤسسه طرف قرارداد داریم که پس از تهران بیشترین تعداد مرکز طرف قرارداد در کشور است. مراجعه به مراکز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار بار است که نشان می‌دهد هر بیمه شده ۷ بار در سال مراجعه می‌کنند. میانگین مراجعه هر بیمه شده در سال در جهان ۴ تا ۵ بار است و این دو مراجعه بیشتر نشان می‌دهد در کشور درست مسیر درمانی را انتخاب نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر اطلاعات پزشکی کشور افزایش یابد بیماری‌های ویروسی و مراجعات کمتر می‌شود و داروی کمتری مصرف خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: وظیفه رسانه‌ها این است که در خصوص بهداشت مردم بیشتر اطلاع رسانی کنند تا مردم از حضور بی مورد به مراکز درمانی پرهیز کنند تا برای بیماری‌های خاص با محدودیت منابع مواجه نشویم.

بانک ادامه داد: روزانه برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار بیمه شده حدود سه تا چهار هزار عملیات بیمه گری داریم که در ۱۰۵ نقطه خدمت رسانی این عملیات‌ها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: از نظر بیمه شدگان مددجویان کمیته امداد زیر مجموعه این کمیته قرار داشتند، اما این مددجویان از امسال زیر مجموعه ما هستند که ۵۲ هزار مددجویان کمیته امداد هستند که پوشش درمانی آنها به عهده بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان ادامه داد: بیمه شدگان دیگری که از سال جاری خدمات آنها به عهده بیمه سلامت است زندانیان هستند، خدمات بستری خود و خانواده‌ها بر عهده این بیمه است.

بانک خاطرنشان کرد: افراد مجهول الهویه نیز دیگر افرادی هستند که این بیمه تخت پوشش قرار می‌دهد و بهزیستی آنها را به بیمه سلامت معرفی می‌کند و موضوعات درمانی این عزیزان انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه نرم افزاری تبادل اسناد بستری دیگر کاغذی بین بیمه گر و بیمارستان‌ها رد و بدل نمی‌شود، در سال گذشته ۳۷ بیمارستان دانشگاهی را در استان اصفهان و در سال جاری شش بخش خصوصی اضافه شدند و این موضوع در استان اصفهان به عنوان پایلوت شروع شد و در حال تسری به کل کشور است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: در طرح تبادل الکترونیک، اسناد بستری شش استان را به استان اصفهان واگذار کرده اند تا این موضوع توسط اصفهانی در این استان‌ها پیگیری و به نتیجه برسد. آذربایجان شرقی، زنجان، گیلان، گلستان، مازندران و فارس شش استانی است که به اصفهان برای اجرای طرح بستری الکترونیکی اسناد خود را تحویل داده اند، یزد و کرمان نیز خارج از این دستور در حال اجرای این طرح توسط اصفهانی‌ها هستند.

بانک تاکید کرد: این برنامه به قدری جذاب است که استان‌های دیگری برای آموزش به اصفهان نامه نوشته اند تا سریع‌تر در استان‌های دیگر نیز راه اندازی شود، اما نیازمند مجوز از وزارت بهداشت است. در استان اصفهان با اجرای این طرح شش میلیون برگ کاغذ در ماه صرفه جویی شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه بیمه سلامت در استان به مراکز درمانی چه میزان بدهکار است؟ گفت: چهار ماه از بدهی سال گذشته پرداخت نشده است که عدد آن ۲۱۰ میلیارد تومان می‌شود، اما در سال جاری همه بدهی‌ها را پرداخت کرده ایم و بدهی در این سال ثبت نشده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان اظهار کرد: در مراکز بیمه سلامت استان اصفهان نیازمند حداقل ۲۵ نیرو هستیم که البته شرایط گرفتن این تعداد نیرو سخت است به همین دلیل بیشتر به دنبال فعالیت‌های برون سپارانه هستیم.

بانک خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که ادعا می‌کنند که واسط بیمه سلامت هستند و یا تلفن می‌زنند، ارتباطی با ما ندارند و ثبت نام برای بیمه سلامت فقط در دفاتر پیشخوان و باید به صورت حضوری باشد.

ارسال نظر