شناسه خبر : 6605

رسیدگی به اسناد بستری الکترونیکی می‌شود

رسیدگی به اسناد بستری الکترونیکی می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان گفت: برای انجام موفقیت‌آمیز نسخه‌نویسی الکترونیکی نیازمند کمک و همکاری پزشکان هستیم و امیدواریم بتوانیم در این راستا اقدامات خوبی انجام دهیم چرا که از این طریق شاهد تسریع و تسهیل در خدمات خواهیم بود.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس، شاهدخت فتحی بیرانوند پیش از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه استان لرستان، اظهار داشت: ارائه خدمات بیمه الکترونیک گامی بلند در جهت مدیریت هزینه‌های سلامت بوده و مسیری هموار جهت تسریع و افزایش کیفیت خدمات درمانی برای بیمه شدگان است.

وی با بیان اینکه در سال 97 گام‌های خوبی در راستای الکترونیکی شدن خدمات صورت گرفته است، افزود: در این راستا نسخه نویسی الکترونیکی در سطح استان اجرا شد و لرستان از استان‌های پیش‌رو در سطح کشور است.

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان گفت: رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری از دیگر موضوعاتی است که در راستای الکترونیکی شدن خدمات در دستور کار قرار دارد و اولین گام در بیمارستان عشایر در این زمینه برداشته خواهد شد.

وی یادآور شد: از اول تیر ماه استارت کار در بحث رسیدگی الکترونیکی به اسناد در بیمارستان عشایر زده خواهد شد.

فتحی بیرانوند اظهار کرد: برای انجام موفقیت‌آمیز نسخه‌نویسی الکترونیکی نیازمند کمک و همکاری پزشکان هستیم و امیدواریم بتوانیم در این راستا اقدامات خوبی انجام دهیم چرا که از این طریق شاهد تسریع و تسهیل در خدمات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تا پایان خرداد به مددجویان کمیته امداد مهات داده شد جهت دریافت دفترچه بیمه اقدام کنند و از خدمات درمانی با تعرفه‌های دولتی بهره‌مند شوند، افزود: خوشبختانه لرستان در این زمینه از استان‌های پیشتاز در سطح کشور بوده و تا کنون 22 هزار جلد دفترچه برای مددجویان صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان در ارتباط با انضباط مالی در بیمه سلامت نیز عنوان کرد: در این راستا توانستیم در سال 97 پرداختی‌ها را به 9 تا 11 ماه برسانیم و در سال 98 نیز تمام پرداختی‌ها به‌روز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک در شهرستان الشتر نسخه نویسی الکترونیک اجرا خواهد شد.

این مسوول در بحث نظام ارجاع نیز یادآور شد: بسترهای کار در این زمینه آماده شده است و در آینده نزدیک بیمه شده با مراجعه به مراکز سلامت و درمانی به پزشکان سطح دو و سه دسترسی داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: دفترچه‌های بیمه همگانی برای افرادی است که تمکن مالی مناسب ندارند لذا انتظار می‌رود افرادی که توان مالی مناسب دارند نسبت به این موضوع توجه داشته باشند و برای دریافت دفترچه همگانی اقدام نکنند.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه در لرستان برای 31 تبعه خارجی دفترچه بیمه صادر شده است، گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که بین سازمان بیمه سلامت، اداره اتباع خارجی و سازمان ملل متحد منعقد شده است اتباعی که کارت هویت داشته باشند می‌توانند دفترچه بیمه دریافت کنند.

وی در ادامه در ارتباط با ارائه خدمات درمانی و بیمه‌ای به مددجویان زندانی و خانواده تحت پوشش آنها، بیان داشت: در صورتی که مددجویان زندانی هیچ سابقه بیمه‌ای نداشته باشند با معرفی نامه سازمان زندان‌ها می‌توانند از خدمات بیمه سلامت در حوزه بستری بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان در ارتباط با همپوشانی دفترچه‌های بیمه نیز عنوان کرد: تا کنون برای 7 هزار و 320 نفر در لرستان بحث همپوشانی بیمه صورت گرفته و دفترچه‌های اضافی این افراد حذف شده است.

ارسال نظر