شناسه خبر : 6560

بیمه تکمیلی وعده خود در قبال والدین شهدا و ایثارگران را تاکنون عملی نکرده است

بیمه تکمیلی وعده خود در قبال والدین شهدا و ایثارگران را تاکنون عملی نکرده است

رئیس اداره پایش سلامت و بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: ۶ماه است که احداث کلینیک‌های چند تخصصی ایثارگران به تعویق افتاده است بر این اساس لازم است تا این کلینیک‌ها با توجه به شرایط خاص والدین شهدا و وضعیت جسمی ایثارگران هر چه سریع‌تر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به این افراد، احداث شود.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا حبیب الهی گفت: با توجه به ناتوانی برخی از والدین شهدا و خود ایثارگران، تلاش های بسیاری برای ایجاد کلینیک های چند تخصصی ایثارگران صورت گرفته است، اما هنوز این موضوع به نتیجه درستی نرسیده است.

وی ادامه داد: بسیاری از والدین شهدا و خود جانبازان و ایثارگران دارای اختلالات اسکلتی، آلزایمر، دیابت و هزاران مشکل دیگر هستند و ممکن است تحت عمل جراحی قرار گرفته باشند و امکان اینکه برای هر مشکلی به یک مرکز درمانی مراجعه نکنند، نداشته باشند، براین اساس این کلینیک ها می تواند بخش عمده ای از مشکلات درمانی آنها را حل کند.

طبق آمار، شمار پدران شهدا ۴۹ هزار و ۵۷۲ نفر و مادران شهیدان ۱۰۶ هزار و ۳۹۱ نفر است. بر اساس اعلام بنیاد شهید، اکنون میانگین سنی ایثارگران، جانبازان، والدین شهدا و آزادگان بالای ۵۷ سال است.

وی اضافه کرد: در کلینیک های چند تخصصی با حضور پزشکان به عنوان دبیر و یک پزشک داروساز در کنارشان، والدین شهدا و ایثارگران از خانه به کلینیک می آیند و تمام خدماتی را که نیاز دارند، دریافت می کنند اما متاسفانه بیمه تکمیلی این وعده را تاکنون عملی نکرده است.

حبیب الهی با بیان اینکه ایجاد این کلینیک های چند تخصصی هزینه چندانی ندارد، گفت: با تشکیل این کلینیک ها در یک اتاق و حضور چند پزشک و داروساز می توان این خدمات را به جامعه هدف ایثارگری ارائه داد، ایجاد این کلینیک ها تنها برای آسایش بیشتر خانواده های شهدا و ایثارگران است.

وی اظهار داشت: در مرحله اول پیش بینی کردیم یک کلینیک در استان ها ایجاد شود که در یک اتاق ویزیت، چند پزشک متخصص حضور داشته باشند و بیماران را ویزیت و تحت درمان قرار دهند، حتی مشاوره های لازم به ویژه مشاوره دارویی به آنها ارائه شود.

سخنگوی معاونت بهداشت و درمان بنیادشهید ادامه داد: در مرحله اول برای هر استان یک کلینیک چند تخصصی و برای تهران ۲ تا ۳ کلینیک چند تخصصی نیاز است تا جامعه هدف ایثارگری در این کلینیک ها خدمات خود را دریافت کنند.

حبیب الهی افزود: به رغم تصویب آیین نامه و ارائه پیشنهاد ایجاد کلینیک های چند تخصصی، بیمه مکمل نسبت به تشکیل این کلینیک ها اقدام نمی کند. اما ما نیازمند ایجاد این کلینیک ها برای افراد خاص مانند پدران و مادران شهدا هستیم.

حبیب الهی ادامه داد: در مجموع پدران و مادران شهیدی داریم که برای انجام کارهای درمانی خودهیچ کسی را ندارند و پزشکان ما برحسب وظیفه خدمات به این افراد می دهند که در صورت ایجاد کلینیک های چند تخصصی می توان بخش عمده ای از خدمات را در این کلینیک ها دریافت کنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از پزشکان که بدون منت به خانواده های شهدا و ایثارگران خدمات ارائه می دهند خودشان هم جانباز یا فرزند شهید و از گروه جامعه ایثارگری هستند که امیدواریم با ایجاد این کلینیک های چند تخصصی بتوانیم خدمات بهتری را به افراد ناتوان از جامعه هدف ایثارگری ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون کلینیک های چند تخصصی برای خانواده های شهدا و ایثارگران نداشته ایم، گفت: کلینیک های چندتخصصی برای جامعه هدف ایثارگران است که ناتوانند و در منزل خدمات پرستاری و مراقبت را دریافت می کنند و یک بخش دیگر پدران و مادرانی هستند که نیاز به خدمات چند جانبه دارند.

در دوران جنگ تحمیلی۸ ساله عراق علیه ایران، ۴۳ هزار و ۱۷۳ نفر آزاده شدند. مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.

شمار کل جانبازان کشور به ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر می رسد. ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر (۵۹ درصد) جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر (۴۱ درصد) بیش از این میزان جانبازی دارند.

ارسال نظر