شناسه خبر : 6549

خزانه کشور اعتبار بیمه تکمیلی ایثارگران را از اردیبهشت ماه تاکنون تأمین نکرده است

خزانه کشور اعتبار بیمه تکمیلی ایثارگران را از اردیبهشت ماه تاکنون تأمین نکرده است

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: این نهاد امسال با کسری ۴۵هزار میلیارد ریالی اعتبار در حوزه‌های مختلف مواجه است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، سید منصور میرمرادی روز شنبه در حاشیه آئین تکریم و معارفه مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام افزود: اعتبار ابلاغ شده این نهاد در سال جاری ۱۳۵ هزار میلیارد ریال است که از این مبلغ ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در حوزه حقوق و حق پرستاری هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس محاسبات انجام گرفته این نهاد برای تأمین هزینه‌های سایر حوزه‌های خدمات دهی به جامعه ایثارگران با کسری ۴۵ هزار میلیارد ریالی مواجه است.

معاون بنیاد شهیو و امور ایثارگران همچنین به مشکل بیمه تکمیلی جامعه ایثارگران کشور اشاره کرد و گفت: ماهانه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای سرانه بیمه تکمیلی جامعه ایثارگران این نهاد به شرکت بیمه پرداخت می شود که تأمین این مبلغ از سوی خزانه در اواخر سال گذشته با مشکل مواجه شد.

به گفته میرمرادی، اگرچه تا فروردین ماه امسال بدهی بیمه تکمیلی ایثارگران به شرکت بیمه طرف قرارداد پرداخت ولی از اردیبهشت ماه تاکنون اعتبار آن از سوی خزانه تأمین نشده است.

وی به پرداخت تسهیلات مسکن به ایثارگران برای سال جاری اشاره کرد و گفت: سهم تسهیلات ایثارگران در سال جاری ۱۰۰ هزار فقره است که با همراهی و مشارکت بانک‌ها به ایثارگران پرداخت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خود ایثارگران و بانک‌ها در تحقق کامل پرداخت این تسهیلات باید مشارکت داشته باشند، افزود: سال گذشته از مجموع کل سهم تسهیلات ایثارگران ۶۰ درصد اعتبارات جذب که علت عدم تحقق کامل آن تأمین اعتبار نشدن از سوی بانک‌ها و یا عدم ارائه مدارک کافی از سوی متقاضیان بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برای شرکت در آئین تودیع و معارفه مدیران کل این نهاد در ایلام به این استان سفر کرده است.

ارسال نظر